Alta Langa DOCG Rosé Brut 2020

Alta Langa DOCG Rosé Brut 2020.
Colombo
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Bubbio (AT)
Slachtoffer van zijn succes
Intens, beslissend, diepgaand en van grote elegantie

Wat: Minimaal 30 maanden op de droesem
Omdat: Voor de goede balans tussen body en frisheid
Ideaal bij: Uitstekend als aperitief, bij vis en schaaldieren

Colombo
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Bubbio (AT)
Slachtoffer van zijn succes
Intens, beslissend, diepgaand en van grote elegantie

Wat: Minimaal 30 maanden op de droesem
Omdat: Voor de goede balans tussen body en frisheid
Ideaal bij: Uitstekend als aperitief, bij vis en schaaldieren

• TypologieKlassieke Methode Rosé Mousserende Wijn
  • Druiven 100% Pinot Noir
  • Sensatie Kleur: uienschilroze, fijne en zeer aanhoudende perlage. Parfum: intense, beslissende, diepe en omhullende elegantie, minerale geuren die doen denken aan talk en poeder, tonen van wit vruchtvlees, lentebloemen. Smaak: goed uitgebalanceerd tussen body en frisheid, uitstekende structuur, zijdezachte en harmonieuze perlage in de mond, toont een interessante smaak en mineraliteit, zachte en niet-agressieve dosering, uitstekende persistentie.
  • Wijnbereiding na de oogst volgt een zeer zachte persing. De most wordt onderworpen aan een statische klaring en vervolgens gefermenteerd bij een gecontroleerde temperatuur (12-13 °C) in roestvrijstalen tanks. De tweede gisting vindt plaats op fles volgens de Klassieke Methode gedurende ongeveer 40-50 dagen in de koele ondergrondse kelders van Colombo, met daaropvolgende duurzaamheid op de gisten gedurende een periode van minimaal 30 maanden. Traditioneel raadsel op pupitres en dégorgement à la glace. Een ideale periode van verfijning op fles volgt.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • pairing Aperitief, Vismenu, Vleesmenu
  • Grond Kalk-marly
  • Blootstelling en hoogte Sud Est
  • Kweekmethode Guyot
  • Italië

• Colombo- Cascina Pastori Bubbio (AT) 14051

Alta Langa DOCG Rosé Brut 2020
  • 100% Pinot Noir Druiven geselecteerd in de wijngaard en met de hand geoogst in kleine dozen. Trossen uitsluitend afkomstig van de bedrijfswijngaarden van Colombo, in Bubbio, in de provincie Asti. Wij zijn gevestigd op een hoge heuvel, ruim 250 meter boven zeeniveau, waar de omstandigheden ideaal zijn voor de teelt van de nobele Bourgondische wijnstok. Alta Langa DOCG Rosé Brut is ontstaan ​​uit een zorgvuldige verwerking in de kelder, die begint met een zeer zachte persing. De verkregen most wordt vervolgens onderworpen aan een statische klaring en vervolgens aan een alcoholische gisting, bij een gecontroleerde temperatuur in roestvrijstalen tanks. Vervolgens wordt de basiswijn gebotteld voor een tweede gisting op fles, volgens de klassieke methode. Het verblijf op de gisten duurt minimaal 30 maanden. In het glas heeft het een prachtige antiekroze kleur, met een zijdezachte en harmonieuze perlage. Intens, beslissend, diepgaand en van grote elegantie, deze Klassieke Methode geeft minerale geuren vrij en omhult met de typische tonen van Pinot Noir, zoals frambozen, rode bessen, rode lentebloemen. In de mond is het goed uitgebalanceerd tussen body en frisheid, met een uitstekende structuur. Het vertoont ook een interessante smaak en een duidelijke mineraliteit, evenals een grote persistentie. De dosering is zacht en niet agressief.

Op de website van het Piemontese bedrijf uit Colombo, Cascina Pastori, lezen we: "Een passie voor wijn die het hart sneller doet kloppen". En feitelijk is de passie hier voelbaar. Colombo, opgericht in 2004, ligt in Bubbio, in de provincie Asti, een gebied waarmee het een diepe band heeft. Een herkenbare en gewaardeerde identiteit in Italië en in het buitenland, de wijnen worden geboren dankzij de competentie en gevoeligheid van de familie Colombo, ondersteund door de oenoloog Riccardo Cotarella. Als op het platteland het respect voor de natuur absoluut is, worden in de kelder de hoogste arbeidsnormen gehanteerd. Het resultaat? Wijnen die de identiteit van het Langa Astigiana-gebied perfect beschrijven.

Als u Alta Langa DOCG Rosé Brut 2020 van Colombo wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Classic Method Rosé Mousserende wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Colombo's Alta Langa DOCG Rosé Brut 2020 bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering