Alta Langa DOCG.
Aresca
Herkomst: Piemonte, Mombecelli (AT)
Versheid en aromatische complexiteit

Wat: Van heuvelachtige wijngaarden van de Langhe
Omdat: Om zijn nobele elegantie
Ideaal bij: Perfect bij zowel vis- als vleesgerechten

Aresca
Herkomst: Piemonte, Mombecelli (AT)
Versheid en aromatische complexiteit

Wat: Van heuvelachtige wijngaarden van de Langhe
Omdat: Om zijn nobele elegantie
Ideaal bij: Perfect bij zowel vis- als vleesgerechten

• TypologieSprankelende Klassieke Methode Brut DOCG
  • Druiven 70% Chardonnay, 30% Pinot Noir
  • Sensatie Fris en hartig met een fijne perlage
  • Wijnbereiding Persing van de handgeplukte druiven in kratten en eerste gisting in staal. Minstens 30 maanden rijping op de fijne droesem.
  • Alcoholgehalte 12.5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Grond Kalksteen met fracties van klei en zand
  • Blootstelling en hoogte Est
  • Kweekmethode Leivorm met guyotsnoei
    Alta Langa DOCG
  • Aresca biedt deze interessante Alta Langa DOCG aan, een mousserende wijn volgens de klassieke methode, ontwikkeld uit een assemblage van Chardonnay-druiven in de overgrote meerderheid, met 30% Pinot Noir.Een klassieke snit die kenmerkend is voor de beste bubbels ter wereld. De wijngaarden waar de druiven vandaan komen, zijn allemaal heuvelachtig en genieten van een perfecte belichting die garandeert dat de trossen een perfecte rijpheid bereiken, met behoud van frisheid en aromatische complexiteit. De productie begint met het maken van de basiswijnen, verkregen door het zacht persen van de druiven, zorgvuldig geselecteerd in het veld. De eerste gisting vindt plaats, zoals in deze gevallen gebruikelijk is, in thermisch gecontroleerde stalen tanks. De meest delicate fase is echter de volgende. Na het bottelen wordt de wijn in feite toegevoegd met de "liqueur de tirage" om de tweede gisting op gang te brengen. Zodra deze tweede gisting is voltooid, rust de wijn niet minder dan 30 maanden op zijn droesem, waardoor hij complexiteit en diepte krijgt. Het resultaat is een aangenaam gastronomische mousserende wijn die perfect te combineren is met zeer uiteenlopende gerechten. Fris en hartig, goed ondersteund door een bijzonder fijne perlage, deze klassieke methode heeft geen moeite om de juiste combinatie te vinden met vis- of vleesgerechten.

Aresca, wijnproducent sinds 1952. Wij zijn gevestigd in het Mombercelli-gebied, in het gebied tussen Monferrato en Langhe. De geschiedenis van dit wijnhuis begint dankzij de inzet en het werk van twee broers, Luigi en Piero, die in staat zijn hun passie om te zetten in een familiebedrijf dat al drie generaties lang uitstekende lokale wijnen produceert. Vandaag, 70 jaar later, is Aresca een modern en competitief wijnhuis, met voortdurend groeiende wijngaarden en een goede aanwezigheid van zijn wijnen op de Italiaanse en buitenlandse markten. Het geheim wordt snel onthuld. Naast investeringen in innovatie heeft Aresca in de loop der jaren zelfs een dicht netwerk van leveranciers kunnen opbouwen met wie het een relatie van wederzijds respect en vertrouwen heeft opgebouwd. Deze wijnmakers delen een gemeenschappelijke productiefilosofie met het familiebedrijf, gericht op het verkrijgen van de hoogste kwaliteit. Alle wijngaarden zijn opgenomen in het wijngebied Langhe-Roero en Monferrato, een uniek gebied, erkend door UNESCO als werelderfgoed.

Als u Alta Langa DOCG van Aresca wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Classic Method Brut DOCG mousserende wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Alta Langa DOCG di Aresca bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze anderen wijnen klaar voor levering