Alta Langa DOCG 2018.
Roccasanta
JAAR-extensie: 2018
Herkomst: Piemonte, Perletto (CN)
Formaat 0.75 . ()
De klassieke methode in Italië is hier geboren

Wat: Bubble met een geweldige persoonlijkheid en eenvoudig koppelen
Omdat: Pure Pinot Noir voor een mousserende wijn die verrast
Ideaal bij: Kalfsvlees Met Tonijnsaus

Roccasanta
JAAR-extensie: 2018
Herkomst: Piemonte, Perletto (CN)
Formaat 0.75 . ()
De klassieke methode in Italië is hier geboren

Wat: Bubble met een geweldige persoonlijkheid en eenvoudig koppelen
Omdat: Pure Pinot Noir voor een mousserende wijn die verrast
Ideaal bij: Kalfsvlees Met Tonijnsaus

• TypologieSprankelende Klassieke Methode Brut DOCG
  • Druiven 100% Pinot Noir
  • Sensatie KLEUR: strogeel met gouden reflecties vanwege de lange houdbaarheid op de droesem. GEUR: Fijne en typische aroma's van gisting op fles worden gewaardeerd, zoals broodkorst, gist, gedroogd fruit met lichte bloemige tonen. SMAAK: Vol, rijk, fruitig, met een zeer fijne en langdurige perlage.
  • Wijnbereiding Brut klassieke methode met gisting op fles en rust op de droesem voor een periode van maar liefst 30 maanden. Na deze tijd vindt het degorgeren plaats waarna de flessen, na ongeveer 3 maanden rust, klaar zijn voor consumptie.
  • Servicetemperatuur 8 ° C
  • GlasBallon / Fluit
  • Wanneer te drinken Binnen 5 jaar vanaf nu
  • pairing Hele maaltijd
  • Grond Middelzware grond die neigt naar kalkhoudend
  • Blootstelling en hoogte oosten, 320 m boven de zeespiegel
  • Kweekmethode Gebogen Guyot

• Samengesteld door Az.Agr. Roccasanta di Monti Pietro in via Cortemilia Alessandria 4 12070 Perletto (CN) Italië

Alta Langa DOCG 2018
  • Weinigen weten ervan. Maar de klassieke methode in Italië is hier geboren, op de heuvels van de Langhe, honderden kilometers van de beroemde Franciacorta en Trentino, die tegenwoordig worden beschouwd als de meest geschikte regio's in Italië voor de productie van kwaliteitsbubbels. Hier worden de bubbels Altalanga Docg genoemd en vereisen strikte productievoorschriften en lange rijping op de droesem. Zoals dit product van de kleine Roccasanta. 100% Pinot Noir, meer dan 30 maanden gerijpt op fles, in de stilte en duisternis van de bedrijfskelder. Het resultaat is een zeer aangename wijn. Een perfecte metgezel voor lunches en diners met vrienden. In het glas heeft hij een mooie strogele kleur, met gouden reflecties. In de neus fijne en typische aroma's van gisting in de fles, zoals broodkorst, gist maar ook gedroogd fruit. Allemaal goed geïntegreerd met een aangenaam bloemige afdronk. In de mond is hij vol, rijk en sappig, met een fijne en aanhoudende perlage, typisch voor een edele wijn uit de Langhe.

We bevinden ons in het hart van de Langhe, een van de meest geliefde gebieden van wijnliefhebbers van over de hele wereld. En meer bepaald zijn we in Perletto, een klein dorpje aan de rechterkant van de rivier de Bormida, ten noorden van Cortemilia. Zo'n dertig kilometer van Alba, Acqui Terme en Cairo Montenotte. De boerderij Roccasanta is hier gevestigd. Vanzelfsprekend een familiebedrijf dat al sinds 2006 wijn produceert, ondanks dat ze de wijngaarden al sinds 1995 in bezit hebben. Ze wachtten liever tot ze echt klaar waren en daarom hebben ze, alvorens zich op de productie te storten, meer dan 10 jaar geïnvesteerd in het vernieuwen van de systemen en variërend de wijnstokken gekweekt. Tegenwoordig is het kleine bedrijf echter een echt juweel, in staat om oogst na oogst uitstekende wijnen te produceren die nauw verbonden zijn met hun herkomstgebied. De verdienste van de bodem, de juiste belichtingen en vooral het diepe respect voor de grondstof dat de familie bij elk proces toont.

Als u Alta Langa DOCG 2018 van Roccasanta wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Classic Method Brut DOCG mousserende wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Alta Langa DOCG 2018 van Roccasanta bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze anderen wijnen klaar voor levering