Alta Langa DOCG Blanc de Blancs 2020

Alta Langa DOCG Blanc de Blancs 2020.
Colombo
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Bubbio (AT)
Geweldige balans en uitstekende doorzettingsvermogen

Wat: Alleen Chardonnay-druiven, afkomstig van hooggelegen wijngaarden
Omdat: Voor het grote en complexe boeket
Ideaal bij: Aperitief, vismenu. Zeevruchtenrisotto

Colombo
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Bubbio (AT)
Geweldige balans en uitstekende doorzettingsvermogen

Wat: Alleen Chardonnay-druiven, afkomstig van hooggelegen wijngaarden
Omdat: Voor het grote en complexe boeket
Ideaal bij: Aperitief, vismenu. Zeevruchtenrisotto

• TypologieAlta Langa Blanc de Blancs
  • Druiven 100% Chardonnay
  • Sensatie Kleur: helder goud met groene reflecties, de perlage is klein, strak en aanhoudend. Neus: fijn en complex, uitgedrukt met bloemige hints van wit vruchtvlees, broodkorst en hazelnootboter die een omhullende neus en een breed en complex boeket geven. Smaak: elegant met een goede balans en uitstekende persistentie
  • Wijnbereiding na de handmatige oogst voeren we een verdere sortering uit in de kelder, waarbij alleen de beste druiven worden geselecteerd, gevolgd door een zeer zachte persing. De vrijlopende most wordt onderworpen aan een statische klaring, gevolgd door alcoholische gisting bij een gecontroleerde temperatuur (13-14°C) in roestvrijstalen tanks. De tweede gisting vindt plaats op fles volgens de Klassieke Methode gedurende ongeveer 80 dagen in de koele ondergrondse kelders van Colombo, met daaropvolgende duurzaamheid op de gisten gedurende een periode van minimaal 30 maanden. Traditioneel raadsel op pupitres en dégorgement à la glace. Een ideale periode van verfijning op fles volgt
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Grond Kalk-marly
  • Blootstelling en hoogte Sud Est
  • Kweekmethode Guyot
  • Italië

• Colombo- Cascina Pastori Bubbio (AT) 14051

Alta Langa DOCG Blanc de Blancs 2020
  • Alta Langa DOCG, deze klassieke methode Blanc de blancs voorgesteld door Colombo, is een wijn die wordt gekenmerkt door een groot evenwicht en een uitstekende persistentie en wordt uitsluitend geproduceerd met Chardonnay-druiven afkomstig van wijngaarden die in de hoge heuvels zijn verbouwd. De druiven worden al in de wijngaard geselecteerd en worden met de hand geoogst in kleine dozen en ondergaan een zeer zachte persing. De vrijlopende most wordt onderworpen aan een statische klaring en vervolgens vindt de alcoholische gisting plaats in roestvrijstalen tanks. De tweede gisting vindt echter plaats volgens de Klassieke Methode. Na de eerste 80 dagen blijft de wijn in de koele kelders van Colombo minimaal 30 maanden in contact met de gisten, waardoor hij complexiteit en structuur krijgt. In het glas heeft het een prachtige heldere gouden kleur met groene reflecties. De perlage is subtiel en aanhoudend en brengt fijne en complexe aroma's over op de neus. Aroma's van bloemen en wit vruchtvlees. Vervolgens broodkorst en hazelnootboter die een omhullende neus en een breed en complex boeket geven. Ten slotte openbaart de wijn zich in de mond als elegant, met een goede balans en een uitstekende persistentie.

Op de website van het Piemontese bedrijf uit Colombo, Cascina Pastori, lezen we: "Een passie voor wijn die het hart sneller doet kloppen". En feitelijk is de passie hier voelbaar. Colombo, opgericht in 2004, ligt in Bubbio, in de provincie Asti, een gebied waarmee het een diepe band heeft. Een herkenbare en gewaardeerde identiteit in Italië en in het buitenland, de wijnen worden geboren dankzij de competentie en gevoeligheid van de familie Colombo, ondersteund door de oenoloog Riccardo Cotarella. Als op het platteland het respect voor de natuur absoluut is, worden in de kelder de hoogste arbeidsnormen gehanteerd. Het resultaat? Wijnen die de identiteit van het Langa Astigiana-gebied perfect beschrijven.

Als u Alta Langa DOCG Blanc de Blancs 2020 van Colombo wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Alta Langa Blanc de Blancs-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Alta Langa DOCG Blanc de Blancs 2020 uit Colombo bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze anderen wijnen klaar voor levering