"Cuvée Valentina" Alta Langa DOCG Pas Dosé Nature

"Cuvée Valentina" Alta Langa DOCG Pas Dosé Nature.
Belcolle
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Verduno (CN)
Eerbetoon aan het grondgebied

Wat: 48 maanden oud
Omdat: Voor de mooie, fijne en aanhoudende perlage
Ideaal bij: Aperitief. Het past goed bij schaaldieren, weekdieren of pasta met zeevruchten

Belcolle
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Piemonte, Verduno (CN)
Eerbetoon aan het grondgebied

Wat: 48 maanden oud
Omdat: Voor de mooie, fijne en aanhoudende perlage

• TypologieAlta Langa DOCG
  • Druiven 95% Pinot Noir, 5% Chardonnay
  • Sensatie De geur is intens, complex, met bloemige en fruitige tonen. In de mond is het helder, verticaal, heel typisch, elegant en krachtig.
  • Wijnbereiding De druiven worden geperst, zonder te persen. De eerste fractie van 5% most wordt afgenomen, de vrije uitloopmost wordt tot maximaal 50% geëxtraheerd. De gisting wordt uitgevoerd met een deel in staal en een deel in nieuw Frans eiken Allier tonneuax. In het voorjaar na de montage gaan we verder met het ontwerp. De wijn rijpt minimaal 48 maanden op fles bij een constante temperatuur van 13°C. Bij het degorgeren wordt het topping uitgevoerd zonder toevoeging van suiker.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Grond Kleiachtige kalksteen
  • Blootstelling en hoogte Est
  • Kweekmethode Guyot
  • Italië

• BEL COLLE VERDUNO Fraz. Castagni 56 – 12060 Verduno CN

"Cuvée Valentina" Alta Langa DOCG Pas Dosé Nature
  • Alta Langa DOCG Pas Dosé van Belcolle is een klassieke mousserende wijn, geboren uit de wens om hulde te brengen aan het prachtige landschap van de Alta Langa. Geproduceerd met Pinot Noir (95%) en Chardonnay (5%) druiven, vertegenwoordigt deze mousserende wijn de uitmuntendheid van de wijnproductie van dit gebied. De druiven worden met de hand geoogst en zachtjes geperst. De gisting volgt deels op staal en deels op nieuwe tonneaux van Frans eikenhout. In het voorjaar na de montage gaan we verder met het ontwerp. De wijn rijpt minimaal 48 maanden op fles bij een constante temperatuur. De einddosering wordt uitgevoerd zonder toevoeging van suiker. In het glas heeft hij een prachtige heldere strogele kleur en een fijne en aanhoudende perlage. In de neus worden intense bloemige en fruitige aroma's waargenomen, met tonen van meidoorn, brem, groene appel en citrusvruchten. In de mond is hij echter helder, verticaal, heel typisch, elegant en krachtig. De frisheid en mineraliteit zijn perfect in balans met de structuur en complexiteit van de wijn. Perfect als aperitief en past goed bij schaaldieren, weekdieren of pasta met zeevruchten. Ook het proberen waard bij tweede gangen met vis en wit vlees.

Een wijnmakerij van uitmuntendheid in de Langhe. We hebben het over de wijnmakerij Bel Colle, geboren in de jaren 90 in Verduno, in de Langhe, dankzij de intuïtie van een verlichte wijnmaker, Paolo Torchio. Dankzij zijn vooruitziende blik is het bedrijf vandaag de dag uitgegroeid tot een van de belangrijkste bedrijven in de regio, met een focus op inheemse wijnstokken en een productiefilosofie die streeft naar elegantie en finesse. Sinds 2015 is de wijnmakerij eigendom van de familie Bosio, die de aankoop en inrichting van de wijngaarden opnieuw heeft gelanceerd, waarbij de nadruk ligt op de hoogste kwalitatieve uitingen van het gebied. Luca Bosio, de nieuwe generatie van de familie, vertegenwoordigt de moed om nieuwe wegen in te slaan en de wijngaarden uit te breiden. Mario Albrito daarentegen is de historische herinnering aan het wijnhuis, een veteraan uit de wijnstreek Langhe met meer dan 40 jaar ervaring. Bel Colle zet zich in voor duurzame wijnbouw en oenologie met aandacht voor het respecteren van verschillen. Door de verkaveling van de wijngaarden kunnen we labels verkrijgen die steeds representatiever zijn voor de link tussen de Langhe en zijn wijnen. Tegenwoordig kan de wijnmakerij rekenen op 10 hectare wijngaarden tussen Verduno, de heuvels van de Langhe en het Asti-gebied, waar enkele van de meest prestigieuze crus te vinden zijn.

Als u "Cuvée Valentina" Alta Langa DOCG Pas Dosé Nature van Belcolle wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Alta Langa DOCG-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Cuvée Valentina" Alta Langa DOCG Pas Dosé Nature van Belcolle bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering