"Corimei" Primitivo Passito Salento IGT 2022

"Corimei" Primitivo Passito Salento IGT 2022.

WS

RP

Schola Sarmenti
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Apulië, Nardo (LE)
Slachtoffer van zijn succes
Primitivo passito van 65 jaar oude wijngaarden

Wat: Een zoete en rijpe wijn met sterke tonen van rijp fruit
Omdat: Voor de knuffel na het eten
Ideaal bij: Droog gebak, gezuurde desserts en Salento spumone

Schola Sarmenti
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Apulië, Nardo (LE)

Wine spectator

Robert Parker

Luca Maroni

Slachtoffer van zijn succes
Primitivo passito van 65 jaar oude wijngaarden

Wat: Een zoete en rijpe wijn met sterke tonen van rijp fruit
Omdat: Voor de knuffel na het eten
Ideaal bij: Droog gebak, gezuurde desserts en Salento spumone

• TypologieZoete droge stille rode wijn
  • Herkomst Apulië
  • Druiven 100% primitief
  • Sensatie Vanuit de balsamico omhelzing komen onstuimige hints van rijp fruit vrij die langzaam overgaan in een intense afdronk van chocolade en tabak. Een rijpe slok met rokerige tonen verrast het gehemelte en drukt de fijne en delicate textuur van een wijn in met een ongelooflijke volharding, gevolgd door een soevereine toon gekenmerkt door zachte en harmonieuze tannines met een evenwichtige en tijdloze afdronk. Fruitig en zuur, evenwichtig en geurig. Perfect als aperitief op momenten van gezelligheid, aan tafel combineert hij heel goed met rauwe scampi's en rode garnalen, amberjackcarpaccio, tonijnsashimi. Uitzonderlijk met aubergine parmigiana.
  • Wijnbereiding Late oogst, met lichte droging aan de wijnstok, druiven met de hand geoogst en voorzichtig in kleine geventileerde dozen geplaatst om hun integriteit te behouden. Rijping en verfijning in staal bij een gecontroleerde temperatuur.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal een uur voor de dienst geopend
  • GlasKleine tulp / Sauternes
  • pairing Dessert
  • Italië

• Schola Sarmenti Via Generale Cantore, 37 - 3048 Nardò LE

• Luca Maroni 97
  • Robert Parker 90
  • Wine Enthusiast 90
  • Wine Spectator 91
    "Corimei" Primitivo Passito Salento IGT 2022
  • Corimei is een voorbeeld van zoete en rijpe wijn die fascineert door zijn complexiteit en diepte. De aroma's van rijp fruit komen krachtig naar voren en verweven zich in een balsamicoballet dat onstuimige tonen vrijgeeft. Deze vermengen zich tot een rijke, intense afdronk van chocolade en tabak en laten een blijvende indruk achter. Verrassend genoeg wordt het gehemelte gegrepen door een rokerige rijpheid, die de finesse en delicatesse van een wijn met ongelooflijke persistentie onthult. Deze smaakervaring eindigt met een soeverein evenwicht, onderbroken door zachte en harmonieuze tannines, culminerend in een evenwichtige en eeuwige afdronk.

De bescherming van het grondgebied, zijn schoonheden en rijkdommen. Tradities die ver in de tijd ontstaan. Van de traditionele vorm van jonge boompjes trainen, zo vermoeiend om te werken maar in staat om wijnen met een uniek karakter te geven. Van de oude droge stenen muren die eeuwenlang de velden en de wijnstokken hebben afgebakend die hun wortels hebben in een rode bodem, rijk aan kostbare micro-elementen. Schola Sarmenti is dit alles, een prachtig Apulisch bedrijf, opgericht in 1999. We zijn in Salento, en meer precies in Nardò. Land van geweldige wijnen van inheemse wijnstokken zoals Fiano, Negroamaro, Primitivo en Susumaniello. Oude variëteiten, gekweekt zoals in het verleden, en strikt met de hand geplukt. Dan is het de oenologische wetenschap, de toewijding en passie van degenen die werken om de rest te doen. En het is voor dit alles dat Schola Sarmenti tegenwoordig met recht kan worden beschouwd als een van de meest interessante realiteiten van de Apulische wijnscène.

Als u "Corimei" Primitivo Passito Salento IGT 2022 van Schola Sarmenti wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online wijnaankopen Zoete, droge rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Corimei" Primitivo Passito Salento IGT 2022 van Schola Sarmenti bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering