Rajàh Zibibbo Sicilia DOC

Rajàh Zibibbo Sicilia DOC.

WS

• TypologieWit nog droog DOC
  • Herkomst Sicilië
  • Druiven Zibibbo 100%
  • Sensatie Strogeel met groenige reflecties. Rijk en geurig, aromatisch met tonen van citrus (citroen, bergamot) en oranjebloesem. Aromatisch, omhullend, fris, zeer persistent met een minerale afdronk.
  • Wijnbereiding Gisting in staal bij gecontroleerde temperatuur
  • Tips Op een koele plaats bewaren, uit de buurt van licht, fles rechtop. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. 5 minuten voor serveren openen
  • Servicetemperatuur 12 °
  • GlasBrede tulp
  • Wanneer te drinken 5 jaar
  • pairing Perfect bij hartige kazen, geroosterde vis, vooral garnalen en kreeften, bij pittige en hartige gerechten en bij paté van foie gras
  • Grond Vlak, samengesteld uit een kalkhoudend substraat, met een gemiddelde textuur die neigt naar zand
  • Blootstelling en hoogte noordoosten
  • Kweekmethode Leivorm met guyotsnoei
  • Luca Maroni 96

Bekroond met 96 punten

• Wine Enthusiast 87

Bedwelmende aroma's van witte roos en abrikoos springen praktisch uit het glas. Droog en lineair, het knapperige gehemelte biedt onrijpe gele perzik en citroenschil naast een noot van gemalen mediterraan kruid. Een stevige zuurgraad geeft het een levendig randje. KERIN O'KEEFE

• Wine Spectator 89

Een serieuzere versie van Zibibbo, met een romig, droevig karakter, een medium tot full-body en goed gesneden zuurgraad om de rijke smaken van gepocheerde abrikoos, geschroeide sinaasappelschil, gemalen gember en banketbakkersroom te verlevendigen. Drink nu tot 2024.

Rajàh Zibibbo Sicilia DOC
  • Een verbazingwekkende wijn, deze Rajàh van Tenuta Gorghi Tondi. Het verbaast zich over de contrasten die worden veroorzaakt door de "droge" vinificatie van een wijnstok, zoals Zibibbo, die normaal gesproken wordt gebruikt om zoete wijnen te produceren. Het uiterlijk is strogeel met groenachtige reflecties. De neus is verrassend. Een aromatische, rijke, geurige wijn. Een van die wijnen die vanaf het eerste moment geliefd zijn. Het is voldoende om de neus dicht bij het glas te brengen, en niet te veel, om onmiddellijk duidelijk tonen van citrusvruchten waar te nemen, zoals ceder en vooral bergamot, maar ook oranjebloesembloemen. Aromatisch en omhullend, wordt het ook onthuld in de mond wanneer na de eerste slok een wijn van absoluut genot wordt ontdekt. Fris, dankzij een natuurlijke zuurgraad die niet overdreven scherp is, maar vooral zeer persistent. Een wijn die je zeker niet onverschillig kan laten.

Clara en Annamaria Sala zijn twee echte wijnvrouwen. Ze zijn dochters van de kunst en vandaag zijn ze het jonge en zonnige gezicht van een prachtig Siciliaans wijnhuis. We hebben het over Gorghi Tondi, een landgoed gelegen in Mazzara del Vallo, in een natuurlijke context van zeldzame schoonheid. We bevinden ons in feite in een door het WWF beschermde oase, waar het blauw van de lucht en de zee zich vermengen met het wit van het strand en het groen van de wijngaarden die slechts een paar meter van de kustlijn reiken. Een betoverende plek om te bezoeken waar u, nadat u de geest heeft bevredigd, ook de gelegenheid heeft om wijnen van grote elegantie te proeven.

Als u Rajàh Zibibbo Sicilia DOC van Tenuta Gorghi Tondi wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Witte Fermo Secco DOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Rajàh Zibibbo Sicilia DOC van Tenuta Gorghi Tondi bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze anderen wijnen klaar voor levering