"Apotheker" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021

"Speziale" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021.
Masseria Trullo di Pezza
JAAR-extensie: 2021
Herkomst: Apulië, Lizzano (TA)
Negroamaro in het roze

Wat: Druiven geteeld volgens de biologische methode
Omdat: Vanwege de aangename intensiteit
Ideaal bij: Pizza, vleeswaren en kazen van middelbare leeftijd

BIOLOGISCH BIOLOGISCH
"Speziale" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021
Masseria Trullo di Pezza
JAAR-extensie: 2021
Herkomst: Apulië, Lizzano (TA)
Negroamaro in het roze

Wat: Druiven geteeld volgens de biologische methode
Omdat: Vanwege de aangename intensiteit
Ideaal bij: Pizza, vleeswaren en kazen van middelbare leeftijd

• TypologieRosé Still Dry IGT
  • Herkomst Apulië
  • Druiven 100% negroamaro
  • Sensatie Rosé met een koraalachtige en heldere uitstraling, biedt de neus een aangename intensiteit die wordt gekenmerkt door tonen van kleine rode bessen met delicaat vruchtvlees, in de basis vergezeld van een vleugje hondsroos. De smaak is omhullend en fris, evenwichtig en met een afdronk die perfect aansluit bij de aromatische geuren die door de geur worden waargenomen. Combinaties: uitstekend als aperitief, focaccia's gevuld met groenten, pizza, verse voorgerechten, vleeswaren en kazen van middelbare leeftijd. Serveertemperatuur: 10 -12° C
  • Wijnbereiding Ontstemming, 50% gisting in wit en 50% cryomacering gedurende 6-8 uur
  • Tips Op een koele plaats bewaren, uit de buurt van licht, fles rechtop. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBrede tulp
  • pairing Aperitief, vismenu, vleesmenu
  • Grond Klei-zandgrond afkomstig van het uiteenvallen van kalkhoudende rotsen en mariene sedimenten
  • Blootstelling en hoogte Zuiden
  • Kweekmethode Guyot
  • Geproduceerd door Masseria Trullo di Pezza di Parisi Giuseppa - Torricella (TA) - Italië

"Apotheker" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021
  • Puglia, en Salento in het bijzonder, is een land dat over de hele wereld beroemd is om de kwaliteit van zijn roséwijnen, gemaakt van de goede druiven van het gebied. Dit is ook het geval met deze Speziale, Negroamaro Rosato Salento IGP voorgesteld door Trullo di Pezza. De druiven, geteeld volgens de voorschriften van de biologische wijnbouw, groeien in de bedrijfswijngaarden van Lizzano, in de provincie Taranto. Het doel is om een ​​frisse en geurige rosé te creëren, rijk aan aroma's en smaken. Om deze reden worden de druiven, geoogst wanneer ze perfect rijp zijn, vroeg naar de kelder gebracht om te worden getransformeerd. Na een voorafgaande ontsteling-crushing wordt de massa in twee helften verdeeld. Een deel fermenteert in wit. De andere ondergaat 6-8 uur cryomacering om kleur en frisse geuren te extraheren. In het glas heeft hij een prachtige heldere koraalroze kleur. De neus biedt een aangename intensiteit, met tonen van kleine rode bessen met een delicaat vruchtvlees, vergezeld van een vleugje hondsroos. In de mond is het echter omhullend en fris. Evenwichtig en perfect in overeenstemming met wat eerder werd waargenomen. Duizend maal goed, deze Salento rosé blijkt buitengewoon veelzijdig te zijn. Het kan een volledige lunch begeleiden, van het aperitief tot de hoofdgerechten. Probeer het met focaccia gevuld met groenten, pizza of vleeswaren en kazen van middelbare leeftijd.

Trullo di Pezza kan vandaag rekenen op ongeveer 32 hectare wijngaarden, verspreid in de buurt van de Torricella-wijnmakerij, evenals op het grondgebied van Maruggio, Lizzano en Manduria. We zijn in de provincie Taranto, in het hart van het groene Puglia. Het is geen toeval dat het grootste productiegebied bestemd is voor de belangrijkste druivensoort van de regio, Primitivo. Maar ook Negroamaro, Fiano, Aglianico en Susumaniello vinden ruimte. De wijnstokken hebben hun wortels in de veelgeroemde "rode landen" van Salento, op een plateau bezaaid met eeuwenoude olijfbomen, op korte afstand van de zee. Hier is het omgekeerde weer mild en de zomers beslist heet. De verzorging van de wijngaard volgt de biologische methode, met gebruik van natuurlijke producten en, alleen in geval van extreme droogte, wordt noodirrigatie gebruikt. Het productieve hart van Trullo di Pezza bevindt zich in de gelijknamige boerderij. Hier vindt het hele wijnbereidingsproces buiten plaats, in een ruimte van tweeduizend vierkante meter, goed in harmonie met het groen.

Als u "Speziale" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021 van Masseria Trullo di Pezza wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Fermo Secco IGT Rosato-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Speziale" Negroamaro Rosato Salento IGP 2021 van Masseria Trullo di Pezza bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering