Franciacorta Rosé Brut.

Franciacorta Rosè Brut , Contadi Castaldi
Franciacorta Rosè Brut , Contadi Castaldi AUX 1
Contadi Castaldi
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)
Een Franciacorta Rosé die opvalt door zijn elegantie

Wat: Een bubbel om van te genieten tijdens de maaltijd
Omdat: Voor liefhebbers van de Franciacorta-stijl
Ideaal bij: Rauwe vis

Contadi Castaldi
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)

Robert Parker

James Suckling

Een Franciacorta Rosé die opvalt door zijn elegantie

Wat: Een bubbel om van te genieten tijdens de maaltijd
Omdat: Voor liefhebbers van de Franciacorta-stijl
Ideaal bij: Rauwe vis

• TypologieSprankelende Klassieke Methode Brut DOCG
  • Herkomst Lombardije
  • Druiven 65% Chardonnay, 35% Pinot Noir
  • Sensatie Het heeft een prachtige koraalroze kleur, zeer helder, met een fijne en aanhoudende perlage. Een originele Franciacorta, met een moderne stijl, dankzij een vakkundig gebruik van Pinot Noir-druiven. De neus heeft duidelijke tonen van bessen, verse rozenblaadjes, hints van appel en tropisch fruit. In de mond is het gestructureerd, helder en levendig, sappig en zintuiglijk ritmisch. De afdronk is lang en goed uitgebalanceerd.
  • Wijnbereiding Handmatige oogst van de druiven Zachte persing na maceratie gedurende ongeveer 3/4 uur bij koude temperatuur (17/18°C) Statisch koud decanteren Enten met geselecteerde gisten Fermentatie gedurende 20 dagen in roestvrij staal Malolactische gisting gedeeltelijk uitgevoerd Rijping gedeeltelijk in staal en gedeeltelijk in barriques van minimaal 7 maanden Rijping op de gisten gedurende 24 tot 30 maanden.
  • Tips -
  • Servicetemperatuur -
  • Glas.
  • pairing risotto van zeevruchten
  • Grond /
  • Blootstelling en hoogte /
  • Kweekmethode guyot
  • Plantdichtheid 500 wijnstokken per hectare
  • Geproduceerd door Contadi Castaldi SRL - Adro, Franciacorta (BS) - Italië

• Robert Parker 90

Dit is een geweldige wijn uit de prestigieuze Franciacorta mousserende wijnregio van Italië. De NV Franciacorta Brut Rosé (gemaakt met 65% Chardonnay en 35% Pinot Noir) toont een lichtroze kleur met koperen en robijnrode accenten. Het boeket is verfrissend en ongecompliceerd. Het is eigenlijk niet al te ingewikkeld, maar het biedt genoeg intensiteit en finesse om je interesse vast te houden. Het mondgevoel wordt gekenmerkt door fijn en aanhoudend borrelen. Er zijn zo'n 113,000 flessen gemaakt.

• James Zuigeling 93

Zeer mooie roze en koperkleur. Aroma's van perziken en appels. Ook wat aardbeien. Volle body met een fijne, romige textuur en een lange, smaakvolle afdronk. Een fruitige maar subtiele rosé mousserende wijn. Drink nu.

Franciacorta Rosé Brut
  • Als we op zoek zijn naar de magie van een rosé-bubbel die onze gasten kan betoveren en de juiste plaats op onze tafel kan vinden, dan is deze Contadi Castaldi Franciacorta zeker iets voor ons. De uitgangsdruiven zijn duidelijk Chardonnay en Pinot Noir, afkomstig van wijngaarden op strategische punten van de regio, op goed doorlatende bodems en daarom in staat om wijnen tot leven te brengen die rijk zijn aan aroma's en worden gekenmerkt door een aangeboren elegantie. In het glas heeft het een betoverende koraalroze kleur, helderder gemaakt door een ononderbroken pérlage. De bubbels brengen zeer aangename fruitige geuren naar de oppervlakte. Duidelijke tonen van rood en zwart fruit, zoals wilde aardbeien en aalbessen, bramen en frambozen. In de mond is hij beslist droog en goed ondersteund door een verfrissende, niet-invasieve zuurgraad. Een ideale Franciacorta tijdens de maaltijd die ons gemakkelijk kan begeleiden van aperitief tot na het diner.

Contadi Castaldi, opgericht in 1991, is een van de meest geliefde wijnmakerijen in Franciacorta. Een van die bedrijven die dankzij de kwaliteit van zijn wijnen en een meer dan benijdenswaardige productieconsistentie in de loop der jaren een echt referentiepunt zijn geworden voor liefhebbers en experts. Het bedrijf behoort samen met Bellavista tot de Moretti-groep. Het was oorspronkelijk een eeuwenoude oven die de visionaire ondernemer heeft omgebouwd tot een mousserend wijnhuis. De grote ruimtes en lange galerijen, ooit gebruikt voor het bakken van stenen, zijn in feite perfect gebleken voor het verfijnen van mousserende wijnen. Als een van de eerste Franciacorta-bedrijven die het concept van Satèn hebben ontwikkeld, biedt Contadi Castaldi een reeks wijnen die worden gekenmerkt door grote elegantie en duidelijke herkenning. Momenteel heeft het bedrijf ongeveer 18 hectare wijngaarden en is het in staat om de volledige productiecyclus van mousserende wijnen direct te volgen, van de productie van basiswijnen tot de uitwerking van de wijnen die enkele maanden op de droesem in de kelder moeten rusten. Als Franciacorta inmiddels bijna synoniem is geworden met Italiaanse mousserende kwaliteitswijn, gaat een deel van de eer naar de inzet van prestigieuze bedrijven zoals Contadi Castaldi.

Als u Franciacorta Rosé Brut van Contadi Castaldi wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Classic Method Mousserende Wijn Brut DOCG met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Franciacorta Rosé Brut van Contadi Castaldi bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering