Franciacorta DOCG Blanc

Franciacorta DOCG Blànc.
Contadi Castaldi
JAAR-extensie: 2019
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)
Tijdloze elegantie

Wat: Blend van Chardonnay en Pinot Blanc
Omdat: Om zijn kwaliteit
Ideaal bij: Visgerechten, schaaldieren, weekdieren en verse kazen

Franciacorta DOCG Blànc
Contadi Castaldi
JAAR-extensie: 2019
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)
Tijdloze elegantie

Wat: Blend van Chardonnay en Pinot Blanc
Omdat: Om zijn kwaliteit
Ideaal bij: Visgerechten, schaaldieren, weekdieren en verse kazen

• TypologieFranciacorta DOCG
  • Herkomst Lombardije
  • Druiven Chardonnay 50%, Pinot Blanc 50%
  • Sensatie Een fascinerende slok samengevoegd in een dynamische perlage die de essentie van het materiaal vertaalt in verfijnde elegantie, waarvan de sleutel tot interpretatie de volledige structuur blijft in een paradigma van ongekende rationaliteit, het zenuwcentrum van frisheid en scherpe mineraliteit. Verwevenheid van ongrijpbare kalkigheid, poederwolken, gele citrus, amandel, zout, brem en kamperfoelie, gelezen als spanning en diepte, een authentiek glas, vrije gastronomische gedachte. De gratie van de slok is het essentiële stilistische kenmerk, waarvan de bijtende verticale ontwikkeling in een kenmerkend gehemelte verrassend is
  • Alcoholgehalte 12,5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Italië

• Contadi Castaldi Via Colzano, 32, 25030 Adro, Franciacorta (Brescia)

Franciacorta DOCG Blanc
  • Blànc, Franciacorta DOCG van Contadi Castaldi, is een van de meest bekroonde wijnen in Italië. Het heeft talloze internationale prijzen gewonnen, waaronder één bij de Decanter World Wine Awards. Het komt uit een blend van Chardonnay- en Pinot Blanc-druiven in gelijke delen. Druiven afkomstig van 37 wijngaarden hoog in de heuvels. Zoals verwacht worden de druiven met de hand geoogst en zacht geperst. De most decanteert statisch koud en fermenteert vervolgens in roestvrij staal met geselecteerde gisten. Vervolgens rijpt hij ongeveer 7 maanden in staal, wordt hij gebotteld en laat hij minimaal 30 maanden op de gist rusten. Na degorgement rijpt hij nog eens 3 maanden in de fles. Franciacorta DOCG Blànc is een wijn met een grote complexiteit en heeft een schitterende strogele kleur. De perlage is fijn en aanhoudend. In de neus biedt het een breed en complex boeket, met tonen van gele citrus, amandel, zout, brem en kamperfoelie. In de mond is het elegant, fris en mineraal, met een volle en aanhoudende structuur. Om hem optimaal te kunnen waarderen, kan deze Franciacorta DOCG gecombineerd worden met visgerechten, schaaldieren, weekdieren en verse kazen. Het past ook goed bij lichte voorgerechten en hapjes. Complex en met een geweldige structuur, deze wijn zal verrassen door zijn kwaliteit.

Contadi Castaldi, opgericht in 1991, is een van de meest geliefde wijnmakerijen in Franciacorta. Een van die bedrijven die dankzij de kwaliteit van zijn wijnen en een meer dan benijdenswaardige productieconsistentie in de loop der jaren een echt referentiepunt zijn geworden voor liefhebbers en experts. Het bedrijf behoort samen met Bellavista tot de Moretti-groep. Het was oorspronkelijk een eeuwenoude oven die de visionaire ondernemer heeft omgebouwd tot een mousserend wijnhuis. De grote ruimtes en lange galerijen, ooit gebruikt voor het bakken van stenen, zijn in feite perfect gebleken voor het verfijnen van mousserende wijnen. Als een van de eerste Franciacorta-bedrijven die het concept van Satèn hebben ontwikkeld, biedt Contadi Castaldi een reeks wijnen die worden gekenmerkt door grote elegantie en duidelijke herkenning. Momenteel heeft het bedrijf ongeveer 18 hectare wijngaarden en is het in staat om de volledige productiecyclus van mousserende wijnen direct te volgen, van de productie van basiswijnen tot de uitwerking van de wijnen die enkele maanden op de droesem in de kelder moeten rusten. Als Franciacorta inmiddels bijna synoniem is geworden met Italiaanse mousserende kwaliteitswijn, gaat een deel van de eer naar de inzet van prestigieuze bedrijven zoals Contadi Castaldi.

Als u Franciacorta DOCG Blànc van Contadi Castaldi wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Franciacorta DOCG-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Franciacorta DOCG Blànc van Contadi Castaldi bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering