"Les Pagodes de Cos" Saint-Estephe 2019

"Les Pagodes de Cos" Saint-Estephe 2019.

WS

Ideaal bij: Rood vlees

• TypologieRode DOC
  • Herkomst Bordeaux
  • Druiven 55% Cabernet Sauvignon, 36% Merlot, 5% Cabernet Franc, 4% Petit Verdot
  • Sensatie Het is echt mineraal en zout met kruiden, zoals kruidnagel. Vol, maar toch compact en mooi. Taai, maar geconcentreerd en helder. Zeer geïntegreerd. Moeilijk om het niet te drinken.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • Wanneer te drinken Van veroudering
  • pairing Vlees menu
  • Frankrijk

• Chateau Cos D'Estournel

• Vineuse 93
  • Robert Parker 94
  • James Zuigeling 95
  • Jancis Robinson 17
  • Wine Spectator 91
  • Karaf 93
    "Les Pagodes de Cos" Saint-Estephe 2019
  • Saint-Estèphe is een van de vier belangrijkste subregio's van de appellatie Bordeaux. Dit gebied staat vooral bekend om de productie van rode wijnen van hoge kwaliteit, gekenmerkt door een bijzondere persoonlijkheid en stijl. Verdienste van de prachtige bodems, bestaande uit een combinatie van grind-, zand-, klei- en kalksteenbodems, die de afwatering en correcte rijping van de druiven bevorderen. Maar ook voor het klimaat, beïnvloed door de nabijheid van de oceaan, wat een gematigde maritieme invloed met zich meebrengt en de juiste afwisseling tussen warm en koel garandeert. 55% Cabernet Sauvignon, 36% Merlot, 5% Cabernet Franc en 4% Petit Verdot, dit is de blend voorgesteld door Cos d'Estournel voor deze Saint-Estèphe, een wijn die wordt gekenmerkt door een prachtige intense rode kleur, bijna ondoordringbaar, met een breed boeket variërend van rijp rood fruit tot minerale en kruidige tonen, zoals kruidnagel. In de mond is hij terecht vol maar niet overdreven. Perfect uitgebalanceerd in al zijn componenten, onthult deze Bordeauxrode aangename tannines. Vandaag al goed, deze wijn is zeker niet bang om een ​​paar jaar in de kelder door te brengen. Deze fles is goed bewaard gebleven en zal ons jarenlang veel voldoening schenken. Om te ontkurken als er 's avonds een grote hoeveelheid rood vlees op het menu staat. Een wijn met een grote persoonlijkheid, het is echt een genot om te drinken.

Tegenwoordig beslaat de wijngaard van Cos d'Estournel een oppervlakte van 91 hectare. De bodems hier, rijk aan grind, zijn ideaal voor de teelt van Cabernet Sauvignon, die, niet verrassend, ongeveer 60% van de wijngaard van het bedrijf vertegenwoordigt. De andere helft van de wijngaard is echter beplant met Merlot. Het percentage van deze twee wijnstokken in de samenstelling van de wijnen verandert elk jaar, voornamelijk volgens het klimaat dat de rijping van de ene of de andere variëteit kan beïnvloeden. De gemiddelde leeftijd van de wijnstokken is hier vrij hoog, zelfs meer dan 35 jaar.

Als u "Les Pagodes de Cos" Saint-Estephe 2019 van Château Cos D'Estournel wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van DOC rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Les Pagodes de Cos" Saint-Estephe 2019 van Château Cos D'Estournel bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering