Château Labegorce Margaux 2020

Château Labegorce Margaux 2020.

RP

Château Labegorce
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Bordeaux
Fijn bordeauxrood

Wat: Zoon van Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc en Petit Verdot
Omdat: Voor de prachtige balsamiconoten van munt en eucalyptus
Ideaal bij: Rood vlees, wild en oude kazen

Château Labegorce
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Bordeaux

Robert Parker

James Suckling

Decanter

Fijn bordeauxrood

Wat: Zoon van Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc en Petit Verdot
Omdat: Voor de prachtige balsamiconoten van munt en eucalyptus
Ideaal bij: Rood vlees, wild en oude kazen

• TypologieNog steeds rode wijn
  • Herkomst Bordeaux
  • Druiven 50% Cabernet-Sauvignon, 45% Merlot, 3% Cabernet-Franc, 2% Petit Verdot
  • Sensatie Intens robijnrode kleur. Met een complex aroma, hints van rood en donker fruit, kruiden, balsamico en grafiettonen. De smaak is intens, vol, uitstekend in balans, perfect uitgebalanceerde tannines. Van aangename uiteindelijke volharding.
  • Wijnbereiding De rijping van deze Château Labégorce 2020 vindt voor 40% plaats in nieuwe barriques en 60% in één jaar oude barriques van grote Franse kuipers (Belleme, Moselle, Allier, Rambouillet).
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasRijnland
  • pairing Vlees menu
  • Frankrijk

• Chateau Labegorge 1 Route de, Rue de Labegorce, 33460, Frankrijk

• Vineuse 93
  • Robert Parker 91
  • James Zuigeling 93
  • Jancis Robinson 16
  • Karaf 93
    Château Labegorce Margaux 2020
  • Château Labégorce, zoon van de regio Margaux, is een fijne Bordeauxrode kleur. Deze wijn komt uit een uniek terroir, gekenmerkt door een grindachtige bodem, typisch voor de regio, rijk aan mineralen. Hier is het klimaat koel, dankzij de gunstige invloed van de oceanen. Geboren uit een blend van Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc en Petit Verdot, heeft dit Château Labégorce een complex en elegant karakter. De wijnbereiding gebeurt, zoals vaak in deze regio, strikt per perceel. Cabernet Sauvignon geeft structuur en kracht, Merlot zachtheid en rondheid, Cabernet Franc finesse en elegantie, terwijl Petit Verdot complexiteit en een lange levensduur toevoegt. De productie van Château Labégorce wordt gekenmerkt door een rigoureuze aanpak met respect voor het terroir. De druiven worden op het optimale moment van rijpheid met de hand geoogst en gevinifieerd in thermogereguleerde roestvrijstalen tanks, waarbij de integriteit van het fruit behouden blijft. Vervolgens rijpt de wijn gedurende 18 maanden in Franse eikenhouten barriques, meestal nieuw, waarbij de complexiteit toeneemt. Intense en diepe robijnrode kleur, op de neus onthult het een complex boeket van rood en donker fruit, zoals zwarte bessen, bramen en bosbessen, zwarte peper en kruidnagel, vervolgens balsamico tonen van munt en eucalyptus en hints van grafiet. In de mond is het intens, vol en goed in balans. Goed geïntegreerde tannines geven structuur en doorzettingsvermogen.

Château Labégorce dankt zijn naam waarschijnlijk aan abt Gorce. Tegenwoordig is het eigendom van Nathalie Perrodo-Samani, die ook eigenaar is van Château Giscours en dat van Alesme-Becker, Cru van Margaux. Ondersteund door een gemotiveerd en bekwaam team heeft Nathalie het prestige van het kasteel hersteld, zozeer zelfs dat veel van zijn wijnen de afgelopen jaren vaak zijn bekroond door internationale critici.

Als u Château Labegorce Margaux 2020 van Château Labegorce wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online wijnaankopen Stille rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Château Labegorce Margaux 2020 van Château Labegorce bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering