Champagne Waris-Larmandier "Particules Crayeuses" Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut.
Waris Larmandier
Herkomst: Champagne, Avize
Beschikbaar: 5
Aangename droogheid en levendige zuurgraad

Wat: De essentie van de Côte des Blancs
Omdat: Voor liefhebbers van elegante, minerale en complexe wijnen
Ideaal bij: Vishapjes, schaaldieren, visvoorgerechten en verse kazen

Waris Larmandier
Herkomst: Champagne, Avize
Beschikbaar: 5
Aangename droogheid en levendige zuurgraad

Wat: De essentie van de Côte des Blancs
Omdat: Voor liefhebbers van elegante, minerale en complexe wijnen
Ideaal bij: Vishapjes, schaaldieren, visvoorgerechten en verse kazen

• TypologieAOC Champagne
  • Herkomst Champagne
  • Druiven 100% Chardonnay
  • Wijnbereiding Van percelen van Chouilly, Cramant, Avize, Oger en Mesnil-sur-Oger, hier is de champagne die meer dan de anderen de ziel van dit huis vertelt, in de cuvée van de Côte des Blancs, gepresenteerd in een superdroge versie, met rijping in hout . Jodiumtonen, citroenglas en krijt, tactiele en pure champagne.
  • Alcoholgehalte 12% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • Servicetemperatuur 10 graden
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • Wanneer te drinken binnen 5 jaar
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Frankrijk

• Waris-Larmandier, Côte de Blancs, Avize

• Champagne Grand Cru, Particules Crayeuses, Extra Brut, hier voorgesteld door Maison Waris-Larmandier is een wijn van grote intensiteit en zuiverheid die de essentie van de Côte des Blancs vertegenwoordigt. Het wordt geproduceerd met 100% Chardonnay-druiven uit wijngaarden die zijn geclassificeerd als Grand Cru en gelegen in de gemeenten Chouilly, Cramant, Avize, Oger en Mesnil-sur-Oger. Het is de moeite waard om te onthouden dat de Côte des Blancs een regio is die bekend staat om zijn kalkachtige bodems, die de wijnen een kenmerkende mineraliteit geven. Bovendien profiteren de Chardonnay-druiven waaruit deze Champagne bestaat, van een koel en gematigd klimaat, ideaal voor hun langzame en uniforme rijping. De dosering, minder dan 6 gram per liter, classificeert hem als Extra Brut, gekenmerkt door een aangename droogheid en levendige zuurgraad. In het glas heeft Champagne Grand Cru Particle Crayeuses Extra Brut een schitterende strogele kleur. In de neus onthult het een complex en fascinerend boeket, gedomineerd door tonen van citrus, wit fruit, wilde bloemen en krijt. In de mond is hij echter fris en levendig, met een fijne en aanhoudende bubbel. De mineraliteit van het terroir is voelbaar in de afdronk en laat een aangenaam gevoel van frisheid en smaak achter. Super veelzijdige wijn, hij past perfect bij vishapjes, schaaldieren, visvoorgerechten en verse kazen. Door zijn frisheid en mineraliteit is hij echter ook uitstekend te combineren met pittige of pittige gerechten. Een label dat we niet mogen missen als we liefhebbers zijn van elegante, minerale en complexe wijnen.

Kinderen die het werk van hun ouders radicaal veranderen. Dit is het geval bij wijnmakerij Waris-Larmandier. Wij zijn gevestigd in Avize, op een domein dat in 1989 werd opgericht door Marie-Hélène en Vincent Waris. Sinds 2000, met de vroegtijdige dood van haar echtgenoot, heeft Marie-Hélène haar liefde voor het land en de wijn overgedragen aan haar drie kinderen: Jean-Philippe, Pierre-Louis en Inès, de zesde generatie familiale wijnmakers. De nieuwe generaties hebben de taak het bedrijf te moderniseren en nieuwe praktijken op het platteland en in de kelder te introduceren. We zijn dus overgegaan op biodynamiek, een geheel nieuwe manier van voelen en zorgen voor de wijngaard. "Home" Champagnes kenmerken zich door een sterk identificerende stijl.

Als u Champagne Waris-Larmandier "Particules Crayeuses" Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut van Waris Larmandier wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Champagne AOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Champagne Waris-Larmandier "Particules Crayeuses" Blanc de Blancs Grand Cru Extra Brut van Waris Larmandier bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering