Champagne Nicolas Feuillatte Blanc de Noirs Grand Cru 2014

Champagne Nicolas Feuillatte Blanc de Noirs Grand Cru 2014.
Nicolas Feuillatte
JAAR-extensie: 2014
Herkomst: Frankrijk, Champagne
Beschikbaar: 5
Kracht en diepte, body en lichtheid

Wat: De beste Pinot Noir uit de regio
Omdat: Voor zijn natuurlijke veelzijdigheid
Ideaal bij: Aperitief, gemarineerde of gebakken vis. Oesters en schaaldieren

Nicolas Feuillatte
JAAR-extensie: 2014
Herkomst: Frankrijk, Champagne
Beschikbaar: 5
Kracht en diepte, body en lichtheid

Wat: De beste Pinot Noir uit de regio
Omdat: Voor zijn natuurlijke veelzijdigheid
Ideaal bij: Aperitief, gemarineerde of gebakken vis. Oesters en schaaldieren

• TypologieChampagne Blanc de Noirs
  • Herkomst Frankrijk
  • Druiven 100% Pinot Noir
  • Sensatie Voor het oog: helder goud met amberkleurige reflecties. De bubbels zijn fijn en de perlage is dynamisch. Op de neus: De eerste neus is erg fruitig. Het doet denken aan geel zomerfruit: de sappige Bergeron-abrikoos, perzik en nectarine
  • Wijnbereiding 6 jaar gerijpt in de kelder
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minimaal 24 uur van te voren in de koelkast zetten. Open en serveer op dit moment
  • GlasFluiten / Franciacorta
  • Wanneer te drinken van veroudering
  • pairing Vismenu, vleesmenu
  • Frankrijk

• Plumecoq, CD 40A, 51530 Chouilly, Frankrijk

Champagne Nicolas Feuillatte Blanc de Noirs Grand Cru 2014
  • De ziel van deze Champagne van Nicolas Feuillatte is de beste Pinot Noir uit de Champagnestreek. De druiven komen uit de dorpen Verzy en Verzenay, op glooiende hellingen op het noorden, en uit de Grands Crus d'Aÿ, Bouzy en Ambonnay, op het zuiden. Uit de vereniging van deze terroirs komt deze geweldige Champagne voort die wordt beschreven als "perfecte balans tussen rusteloosheid en lichtheid, diepte en delicatesse". Ook de vijf lange jaren rijping op de gisten in de fles geven complexiteit en diepgang. Een lange maar essentiële tijd om de wijn de juiste rijpheid te laten bereiken en grote voldoening te geven aan degenen die hem proeven. Strogeel met gouden reflecties, de perlage van deze wijn kan niet eleganter zijn. In de neus valt het op door de rijkdom van het boeket, samengesteld uit delicate citrustonen, hints van kruiden en minerale hints. In de mond verrast hij echter met zijn subtiele fruitaroma's. Kleine bessen die de natuurlijke frisheid goed in balans brengen. Kracht en diepte, body en lichtheid. Blanc de Noirs met een geweldig karakter, deze champagne blijkt buitengewoon veelzijdig te zijn. Uitstekend als aperitief, bij gemarineerde of gebakken vis, maar ook bij oesters en schaaldieren.

"Als champagne een uitzonderlijk product is, mag het niet worden gereserveerd voor uitzonderlijke gelegenheden." Dit is de filosofie van het jongste van de grote champagnehuizen. We hebben het over Nicolas Feuillatte, een interessante realiteit gevestigd in Chouilly, "in het hart van de vignoble", d.w.z. de wijngaard, op 5 minuten van Epernay. Het is een moderne coöperatie, die is gehuisvest in een al even modern gebouw dat in april 2017 werd ingehuldigd en wordt gekenmerkt door zuivere lijnen die de reliëfs van de Champagnestreek oproepen en garant staat voor een spectaculair panorama over de wijngaarden en dorpen van de Marne-vallei tot aan de Côte des Blancs . Nicolas Feuillatte, geboren in Parijs in 1926 in een familie van belangrijke wijn- en gedistilleerde importeurs, heeft een avontuurlijke geest die hem ertoe bracht zijn geluk te beproeven aan de andere kant van de Atlantische Oceaan na de Tweede Wereldoorlog. Op 40-jarige leeftijd investeerde hij in de Champagne-wijngaard en creëerde zijn merk in 1976. Het commerciële succes was onmiddellijk en in 1986 verkocht hij zijn merk aan het Centre-Vinicole de Champagne, en bleef de onovertroffen ambassadeur.

Als u Champagne Nicolas Feuillatte Blanc de Noirs Grand Cru 2014 van Nicolas Feuillatte wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Champagne Blanc de Noirs-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Champagne Nicolas Feuillatte Blanc de Noirs Grand Cru 2014 van Nicolas Feuillatte bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering