"Sarticola" Vermentino Colli di Luni DOC 2023

"Sarticola" Vermentino Colli di Luni DOC 2023.
La Baia del Sole - Federici
JAAR-extensie: 2023
Herkomst: Ligurië, Luni (SP)
De voortreffelijkheid van het Luni-gebied

Wat: Van druiven afkomstig van een historische wijngaard
Omdat: Voor zijn grote structuur
Ideaal bij: Visgerechten, trofie met pesto of wit vlees

La Baia del Sole - Federici
JAAR-extensie: 2023
Herkomst: Ligurië, Luni (SP)
De voortreffelijkheid van het Luni-gebied

Wat: Van druiven afkomstig van een historische wijngaard
Omdat: Voor zijn grote structuur
Ideaal bij: Visgerechten, trofie met pesto of wit vlees

• TypologieWitte Fermo DOC
  • Herkomst Ligurië
  • Druiven 100% Vermentino
  • Sensatie De kleur van deze uitstekende wijn uit de regio Ligurië is helder strogeel. De geur is rustiek en delicaat met een fruitige afdronk. De smaak is zacht, elegant en soepel met een terugkeer van fluweelzachte bitterheid.
  • Wijnbereiding Selectie van de druiven, maceratie in een pers bij gecontroleerde temperatuur gedurende 24 uur, zachte vacuümpersing met uitsluitend vrije uitloopmost. Afkoeling tot 10 °C met natuurlijke decantatie. Fermentatie bij een gecontroleerde temperatuur van 16-17 °C gedurende 15 dagen. 90 dagen rust op de fijne droesem.
  • Tips Op een koele plaats bewaren, uit de buurt van licht, fles rechtop. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBrede tulp
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Grond Kalksteen, medium textuur
  • Blootstelling en hoogte Zuidwesten
  • Kweekmethode Guyot
  • ITALIË

• Deel wijn La Baia del Sole - via Forlino, 3 -19034 Antica Luni di Ortonovo (SP)

"Sarticola" Vermentino Colli di Luni DOC 2023
  • Sarticola is een 330% Vermentino Colli di Luni, verkregen door de zorgvuldige verwerking van druiven uit de historische wijngaard in de gelijknamige stad, op de hoogten van Castelnuovo Magra, ongeveer 24 meter boven de zeespiegel. We bevinden ons op een betoverende plek, ondergedompeld in een betoverend mediterraan struikgewas, in een zonnige oase, waar het specifieke microklimaat, gekenmerkt door een aanzienlijk temperatuurbereik en constante ventilatie, mede dankzij de invloed van de zee, de druiven karakteristiek uniek maakt. De oogst is iets laat en mede dankzij een maceratie vóór de gisting wordt een Vermentino Cru verkregen die de voortreffelijkheid van het Luni-gebied tot uitdrukking brengt. Na 90 uur worden de druiven zacht geperst, waarbij alleen de vrije uitloopmost wordt geëxtraheerd. Dit wordt gevolgd door fermentatie bij een gecontroleerde temperatuur en een rustperiode van XNUMX dagen op de fijne droesem. Deze Vermentino is diep strogeel met gouden reflecties en onthult aroma's van vers fruit met geel vruchtvlees, zoals appel, perzik en banaan, daarna tropisch fruit en sterke bloemengeuren met een minerale afdronk. In de mond is het droog, warm en van grote structuur, met zachte tonen en een zeer lange persistentie. Op tafel begeleidt het visgerechten, trofie met pesto of wit vlees.

Die van Cantine Federici, La Baia del Sole, wel. een prachtig verhaal over familie, passie en traditie. De familie, oorspronkelijk afkomstig uit Ortonovo, in het hart van de DOC Colli di Luni, kan bogen op een lange landbouwtraditie die in de loop der tijd is doorgegeven sinds het begin van de 900e eeuw. De wijngaarden van het bedrijf strekken zich uit over de heuvels met een sterke wijnbouwroeping die de hele DOC omvat. , met landen met verschillende morfologieën, ondergedompeld in het betoverende mediterrane struikgewas. Hier creëren de uitstekende ligging, het gunstige temperatuurbereik, de constante ventilatie, de nabijheid van de zee en het bijzondere microklimaat dat het Ligurische Oosten onderscheidt de beste omstandigheden voor een productie van zeer hoge kwaliteit, met wijnen die worden gekenmerkt door een opmerkelijke organoleptische en olfactorische complexiteit. De productiestructuur van het bedrijf is ook geavanceerd, uitgerust met de nieuwste generatie technologieën en een moderne isobare bottellijn. De nieuwe kelder strekt zich uit over 1600 vierkante meter en werd ingehuldigd in 2015, ontworpen en gebouwd volgens de principes van de bio-architectuur. Dit voegt zich bij de drie bestaande historische structuren en vertegenwoordigt de wens van de familie om de impact op het milieu te verminderen en de energiebesparingen te maximaliseren. Tegenwoordig produceert het bedrijf een breed scala aan wijnen, hoewel Vermentino, de typische inwoner van Ligurië, de onbetwiste hoofdrolspeler is. Blanke wijnen worden over de hele wereld gewaardeerd om hun frisheid, elegantie en finesse.

Als u "Sarticola" Vermentino Colli di Luni DOC 2023 van La Baia del Sole - Federici wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Bianco Fermo DOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Sarticola" Vermentino Colli di Luni DOC 2023 van La Baia del Sole - Federici bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering