"Op de vulkaan" Etna Rosato DOC 2022

"Sul Vulcano" Etna Rosato DOC 2022.

Donnafugata
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Sicilië
Verfijnde en intrigerende rosé

Wat: Gemaakt van pure Nerello Mascalese druiven
Omdat: Voor zijn verfijnde mineraliteit
Ideaal bij: Vegetarische gerechten en verse kazen

"Sul Vulcano" Etna Rosato DOC 2022
Donnafugata
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Sicilië

Luca Maroni

Verfijnde en intrigerende rosé

Wat: Gemaakt van pure Nerello Mascalese druiven
Omdat: Voor zijn verfijnde mineraliteit
Ideaal bij: Vegetarische gerechten en verse kazen

• TypologieRosé Fermo Droog DOC
  • Herkomst Sicilië
  • Druiven Nerello Masscalese
  • Sensatie Met een zachtroze kleur heeft Sul Vulcano rosato delicate bloemengeuren (wisteria) vergezeld van aangename fruitige tonen van pruimen en roze pompelmoes. Hij valt op door zijn frisheid en verfijnde mineraliteit.
  • Wijnbereiding Koude maceratie in de pers gedurende 6-12 uur bij 10°C, gevolgd door fermentatie in staal, bij een gecontroleerde temperatuur. Gerijpt in tanks gedurende 3 maanden en minstens 2 maanden op fles voordat hij op de markt wordt gebracht.
  • Alcoholgehalte 12.5% vol
  • Tips Op een koele plaats bewaren, uit de buurt van licht, fles rechtop. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBrede tulp
  • pairing Vis menu
  • Grond De samenstelling van de lavabodem met een zandige textuur biedt een subzuurneutrale reactie, met een goede organische schenking. Diep, rijk aan mineralen, laat de lavagrond een sterke wortelexpansie toe
  • Blootstelling en hoogte North East
  • Kweekmethode Jonge boompjes of tegenleibomen trainen met aangespoord cordonsnoeien.
  • Luca Maroni 90

Bekroond met 90 punten

"Op de vulkaan" Etna Rosato DOC 2022
  • Een verfijnde en intrigerende rosé wordt geboren op de Volcano. Geproduceerd met XNUMX% Nerello Mascalese-druiven, heeft deze zachtroze rosé delicate bloemengeuren die doen denken aan geurige en zoete bloemen zoals blauweregen, de hoofdrolspeler van warme lentedagen, vergezeld van aangename tonen van pruimen en roze pompelmoes. In de mond valt het op door zijn frisheid en verfijnde mineraliteit. Aan tafel onthult hij zich duizendmaal als een perfecte wijn. Lekker vers geserveerd bij rauwe vis en schaal- en schelpdieren, maar ook bij vegetarische gerechten en verse kazen. Liefhebbers van de Aziatische keuken zullen echter in deze uitstekende Siciliaanse rosé een ideale metgezel vinden voor lunches en diners die met stokjes worden genoten.

Er zijn bedrijven waarvan elke goede liefhebber alles denkt te weten. Simpelweg omdat ze altijd de wereld van de Italiaanse wijn hebben vertegenwoordigd. Onder hen lijdt het geen twijfel dat Donnafugata een speciale plaats inneemt. Wijnmakerij die voor velen synoniem is met Sicilië en kwaliteitswijn. Donnafugata, een historisch merk dat eigendom is van de familie Rallo, produceert wijnen in verschillende delen van Sicilië. Van oost naar west, van Trapani tot de Etna, er is geen gebied geschikt voor de productie van wijn op Sicilië waar Donnafugata geen wijngaard bezit. Wat weinig mensen echter weten, is dat de naam Donnafugata te danken is aan de figuur van Gabriella Rallo, echtgenote van de oprichter en moeder van de twee ondernemende huidige managers van het bedrijf. Gabriella Anca Rallo, een moedige vrouw met een neiging tot innovatie, was een pionier op het gebied van kwaliteitswijnbouw op Sicilië. Zij is de echte "donnafugata" (vrouw op de vlucht) die haar baan als lerares opgeeft om fulltime voor de Contessa Entellina-wijngaarden te zorgen. Een van de eerste vrouwen op Sicilië die wijn produceerde, in een sector die doorgaans wordt gedomineerd door mannen. Een echte pionier van de vrouwelijke kwaliteitswijnbouw. Er blijft dus nog iets over om Gabriella te bedanken. Omdat je zo moedig en inspirerend bent. Gezondheid!

Als u "Sul Vulcano" Etna Rosato DOC 2022 van Donnafugata wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Fermo Secco DOC Rosato-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Sul Vulcano" Etna Rosato DOC 2022 van Donnafugata bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering