Touraine-Oisly Sauvignon Vieilles Vignes "Fabel Barbou" 2021

Touraine-Oisly Sauvignon Vieilles Vignes "Fabel Barbou" 2021.
Domaine Des Corbillières
JAAR-extensie: 2021
Herkomst: Loire, Oisly
code S1932
Ode aan Sauvignon Blanc

Wat: Expressie van een uniek terroir
Omdat: Vanwege zijn frisheid en complexiteit
Ideaal bij: Vis, schaaldieren, wit vlees en verse kazen

Domaine Des Corbillières
JAAR-extensie: 2021
Herkomst: Loire, Oisly
code S1932
Ode aan Sauvignon Blanc

Wat: Expressie van een uniek terroir
Omdat: Vanwege zijn frisheid en complexiteit
Ideaal bij: Vis, schaaldieren, wit vlees en verse kazen

• TypologieTouraine-Oisly AOC
  • Herkomst Loire
  • Druiven 100% Sauvignon Blanc
  • Sensatie Van volwassen en expressieve wijngaarden, van 40 tot 55 jaar oud, een elegante en omhullende Sauvignon voor op tafel.
  • Wijnbereiding De Touraine-Oisly Sauvignon "Fabel Barbou" van Domaine des Corbillières is een pure sauvignon geproduceerd in de Loire-streek, zonder gebruik van chemische meststoffen in de wijngaard
  • Alcoholgehalte 13.5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasRijnland
  • pairing Vis menu
  • Frankrijk

• Domaine Des Corbillières, Touraine - Oisly, Oisly

Touraine-Oisly Sauvignon Vieilles Vignes "Fabel Barbou" 2021
  • De Touraine-Oisly AOC Sauvignon Vieilles Vignes van Domaine Des Corbillières, een echte zoon van de Loire, is een witte wijn die het herkomstgebied goed vertegenwoordigt. De druiven voor deze Sauvignon die hier worden gebruikt, zijn afkomstig van wijngaarden in Oisly, waar de glooiende hellingen worden gekust door de zon en de klei- en kalksteengronden een ideale habitat creëren voor het telen van druiven van superieure kwaliteit. Vooral de "vieilles vignes", die tussen de 40 en 55 jaar oud zijn, geven druiven met een ongeëvenaarde concentratie en complexiteit. De wijnbereiding vindt op natuurlijke wijze plaats, met spontane gisting en rijping op de fijne droesem gedurende enkele maanden. Het resultaat is een wijn die de neus verleidt met een bloemig en fruitig boeket, verrijkt met tonen van citrus, witte peper en vuursteen. In de mond is het zacht en omhullend, met een levendige zuurgraad die frisheid en doorzettingsvermogen geeft. Door zijn elegante structuur is het een ideale begeleider van diverse gerechten. Uitstekend bij vis, schaaldieren, wit vlees en verse kazen. Ook het proberen waard bij hartige groente- en ricottataarten of bij verse geitenkaas.

Vandaag bevinden we ons in een gebied van zeldzame schoonheid, dat van de Loire, in Oisly om precies te zijn. Hier is Domaine Des Corbillières gevestigd, een bedrijf dat met passie en competentie wordt geleid door Dominique Barbou. Touraine biedt met zijn zachte hellingen en gematigd klimaat een ideale habitat voor de teelt van Sauvignon Blanc. Hier geven de klei- en kalksteenbodems, rijk aan zeefossielen, de wijnen een kenmerkende mineraliteit en een unieke aromatische complexiteit. Dominique Barbou, een attente en gevoelige wijnmaker, past de principes van geïntegreerde plaagbestrijding toe en bevordert een natuurlijk evenwicht in de wijngaard. De lage opbrengsten en de wijnbereiding met weinig interventie versterken de essentie van het terroir en de druivensoort, waardoor authentieke wijnen met een grote persoonlijkheid ontstaan.

Als u Touraine-Oisly Sauvignon Vieilles Vignes "Fabel Barbou" 2021 van Domaine Des Corbillières wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Touraine-Oisly AOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Touraine-Oisly Sauvignon Vieilles Vignes "Fabel Barbou" 2021 van Domaine Des Corbillières bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering