Franciacorta Brut DOCG.

Franciacorta Brut DOCG, Contadi Castaldi
Franciacorta Brut DOCG, Contadi Castaldi AUX 1
Contadi Castaldi
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)
Een geweldige klassieker gemaakt in Franciacorta

Wat: Een bubbel die iedereen weet te overtuigen
Omdat: Voor liefhebbers van bubbels op basis van Chardonnay
Ideaal bij: Lekkere risotto's

Contadi Castaldi
Herkomst: Lombardije, Adro (BS)

Robert Parker

James Suckling

Een geweldige klassieker gemaakt in Franciacorta

Wat: Een bubbel die iedereen weet te overtuigen
Omdat: Voor liefhebbers van bubbels op basis van Chardonnay
Ideaal bij: Lekkere risotto's

• TypologieSprankelende Klassieke Methode Brut DOCG
  • Herkomst Lombardije
  • Druiven CHARDONNAY 80%, PINOT NOIR 10%, PINOT WIT 10%
  • Sensatie In het glas heeft het een strogele kleur met groenachtige reflecties, geanimeerd door een fijne en aanhoudende perlage. De neus is fris, met bloemige tonen van linde, nuances van citrus, witte perzik en groene peper. De mond is strak en knapperig, fris en verticaal, sappig, verfijnd en met een zeer aangename aanhoudende afdronk.
  • Wijnbereiding Zachte persing Koude statische decantatie Inoculatie met geselecteerde gisten Gisting gedurende 20 dagen in roestvrij staal Malolactische gisting gedeeltelijk uitgevoerd
  • Alcoholgehalte 12.50% vol
  • Wanneer te drinken Binnen 10 jaar
  • pairing Voorgerechten
  • Geproduceerd door Contadi Castaldi SRL - Adro, Franciacorta (BS) - Italië

• Robert Parker 89

Contadi Castaldi's NV Franciacorta Brut viert 30 jaar productie en is een transparant en licht sterretje met een zeer bleke gouden tint geaccentueerd door strogele highlights. Dit is een frisse en afgebakende melange van 80% Chardonnay, 10% Pinot Noir en 10% Pinot Blanc met een scherpe zuurgraad die het gehemelte verfrist met diepe intensiteit. Deze magere Metodo Classico mousserende wijn past prachtig bij rauwe mediterrane vis of sushi. Met 500,000 gemaakte flessen biedt het ook een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

• James Zuigeling 92

Zeer geroosterde neus en een aantrekkelijk, romig gehemelte met een sappige afdronk die minder zuur is dan veel mousserende wijnen uit Franciacorta. Elegante, bijna zijdeachtige afdronk. Drink nu. Uitgesplitst in 2018.

Franciacorta Brut DOCG
  • Een grote klassieker, onder de klassieke methode van Franciacorta. Vergeef me de onschuldige woordspelingen, maar nooit, zoals in dit geval, worden we geconfronteerd met een fles die de ware essentie van de Franciacorta-methode vertegenwoordigt in de verbeelding van elke liefhebber. Chardonnay, overwegend over Pinot Noir en Pinot Blanc, deze Contadi Castaldi Brut is de perfecte begeleider van verfijnde aperitieven en diners met vrienden. In de kelder zijn de attenties talrijk. Van de maniakale selectie van de beste trossen tot de strikte controle van de koelketen in elke fase van de verwerking om de beste druivenaroma's te behouden. Om de complexiteit van het eindresultaat te garanderen, komt de malolactische gisting gedeeltelijk tussenbeide. Het resultaat is een bubbel die wordt gekenmerkt door een prachtige strogele kleur met groenachtige reflecties. De neus is fris, met bloemige, citrus en fruitige tonen. In de mond is hij knapperig, met een mooie zuurgraad en een bevredigende smaak.

Contadi Castaldi, opgericht in 1991, is een van de meest geliefde wijnmakerijen in Franciacorta. Een van die bedrijven die dankzij de kwaliteit van zijn wijnen en een meer dan benijdenswaardige productieconsistentie in de loop der jaren een echt referentiepunt zijn geworden voor liefhebbers en experts. Het bedrijf behoort samen met Bellavista tot de Moretti-groep. Het was oorspronkelijk een eeuwenoude oven die de visionaire ondernemer heeft omgebouwd tot een mousserend wijnhuis. De grote ruimtes en lange galerijen, ooit gebruikt voor het bakken van stenen, zijn in feite perfect gebleken voor het verfijnen van mousserende wijnen. Als een van de eerste Franciacorta-bedrijven die het concept van Satèn hebben ontwikkeld, biedt Contadi Castaldi een reeks wijnen die worden gekenmerkt door grote elegantie en duidelijke herkenning. Momenteel heeft het bedrijf ongeveer 18 hectare wijngaarden en is het in staat om de volledige productiecyclus van mousserende wijnen direct te volgen, van de productie van basiswijnen tot de uitwerking van de wijnen die enkele maanden op de droesem in de kelder moeten rusten. Als Franciacorta inmiddels bijna synoniem is geworden met Italiaanse mousserende kwaliteitswijn, gaat een deel van de eer naar de inzet van prestigieuze bedrijven zoals Contadi Castaldi.

Als u Franciacorta Brut DOCG van Contadi Castaldi wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Classic Method Mousserende Wijn Brut DOCG met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast de Franciacorta Brut DOCG van Contadi Castaldi bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering