"Campo Vecchio" Rode Lazio IGP 2018

"Campo Vecchio" Rosso Lazio IGP 2018.

Castel de Paolis
JAAR-extensie: 2018
Herkomst: Lazio, Grottaferrata (RM)
Zoete tannines en goede mineraliteit

Wat: Internationaal en inheems in Lazio
Omdat: Voor zijn goede balans
Ideaal bij: Voor- en hoofdgerechten op basis van vlees, gegrild vlees en kazen van middelbare leeftijd

"Campo Vecchio" Rosso Lazio IGP 2018
Castel de Paolis
JAAR-extensie: 2018
Herkomst: Lazio, Grottaferrata (RM)

Luca Maroni

Zoete tannines en goede mineraliteit

Wat: Internationaal en inheems in Lazio
Omdat: Voor zijn goede balans

• TypologieRode Igt uit Lazio
  • Herkomst Latium
  • Druiven 50% Syrah, 50% Cesanese
  • Sensatie Klein rood fruit, lichte kruidigheid
  • Wijnbereiding 50% van de wijn rijpt in barriques van de tweede passage, terwijl het Cesanese deel in staal rijpt
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasRijnland
  • pairing Vlees menu
  • Grond vulkanisch
  • Blootstelling en hoogte zuidwesten
  • Kweekmethode aangemoedigd cordon
  • Italië

• Castel de Paolis, Via Val de Paolis snc, 00046 Grottaferrata (Rome)

• Luca Maroni 97
    "Campo Vecchio" Rode Lazio IGP 2018
  • IGT Lazio Rosso, Campo Vecchio is een van de goede labels die wordt aangeboden door de wijnmakerij Castel de Paolis in Grottaferrata. Het is een van de historische wijnen van het bedrijf Lazio, geproduceerd sinds 1993. Het is een interessante mix van Shiraz, of Syrah, en Cesanese druiven in gelijke delen. Een internationale druif dus en een inheemse uit Lazio die samen een absoluut interessant evenwicht vinden. Heuvelachtige wijngaarden gelegen op 250 meter boven zeeniveau, de bodem is van vulkanische oorsprong en de planten hebben een gemiddelde leeftijd van net geen 30 jaar. Vinificatie in staal bij gecontroleerde temperatuur, aan het einde van de verwerking wordt de wijn in twee delen verdeeld. De ene helft gaat in de barrique, de andere blijft in de stalen tank tot het moment van definitieve blending en definitieve botteling. Robijnrood van mooie intensiteit, de neus onthult duidelijke aroma's van rood fruit, bramen en frambozen, gevolgd door een zoete en kruidige basis. In de mond is het meest interessante kenmerk echter ongetwijfeld de goede balans van al zijn componenten, met zoete tannines en een goede mineraliteit. Aan tafel begeleidt het eerste en tweede gangen op basis van vlees, gegrild vlees en kazen van middelbare leeftijd.

De Castelli Romani, en in het bijzonder het gebied van Grottaferrata, met zijn 270 meter boven de zeespiegel, de juiste afstand van de kust van de Tyrrheense Zee en de vulkanische bodem, gecombineerd met een van de mildste en meest aangename klimaten in Italië, ze vormen ideale omstandigheden voor de productie van kwaliteitswijnen. Zeker weten de leden van de familie Santarelli die vanaf het begin van de jaren zeventig uit pure passie en liefde voor het gebied kleine percelen grond begonnen te kopen, bijna geheel beplant met wijngaarden. Tot halverwege de jaren tachtig werden de geproduceerde druiven echter aan de lokale coöperatieve kelders gegeven. Toen, in 1985, werd dankzij de ontmoeting tussen Giulio Santarelli en professor Attilio Scienza de beslissing genomen om een ​​nieuwe wijnmakerij genaamd Castel De Paolis tot leven te wekken, om geweldige lokale wijnen te maken. De naam is afgeleid van een oud middeleeuws kasteel dat op zijn beurt op de ruïnes van de Romeinse tijd staat. Zelfs vandaag de dag gebruikt de kelder van het bedrijf de kostbare "Romeinse cisterne", waarin de barriques rusten met de grote rijpende rode wijnen.

Als u "Campo Vecchio" Rosso Lazio IGP 2018 van Castel de Paolis wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Igt Rosso del Lazio-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Campo Vecchio" Rosso Lazio BGA 2018 van Castel de Paolis bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering