"Moreccio" Bolgheri Rosso DOC 2022

"Moreccio" Bolgheri Rosso DOC 2022.
Casa di Terra
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Toscane, Bolgheri (LI)
De jonge en levendige ziel van de kelder

Wat: Van Cabernet Sauvignon, Merlot en Syrah
Omdat: Voor fluweelzachte tannines en een aanhoudende afdronk
Ideaal bij: Aperitief. Vleeswaren, vleessaus en gegrild rood vlees

Casa di Terra
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Toscane, Bolgheri (LI)
De jonge en levendige ziel van de kelder

Wat: Van Cabernet Sauvignon, Merlot en Syrah
Omdat: Voor fluweelzachte tannines en een aanhoudende afdronk
Ideaal bij: Aperitief. Vleeswaren, vleessaus en gegrild rood vlees

• TypologieNog steeds DOC rode wijn
  • Herkomst Toscane
  • Druiven Cabernet Sauvignon 40% Merlot 30% Syrah 30%
  • Sensatie Visueel onderzoek: intense kleur. Reukonderzoek: tonen van vanille, intrigerend aroma. Smaaktest: een vleugje zuurgraad in de mond, het is gemakkelijk te drinken.
  • Wijnbereiding Fermentatie: koude maceratie gedurende enkele uren, spontane gisting met inheemse gisten gedurende 25 dagen bij 26/28°C, spontane malolactische gisting. Rijping: 6 maanden in Franse eikenhouten barriques van 225 liter met medium roosteren, derde en vierde passage. Het blijft 6 maanden in de fles. Er volgt geen filtratie om alle kenmerken te behouden.
  • Alcoholgehalte 14% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • pairing Vlees menu
  • Grond Marmer- en zandige kleigronden
  • Blootstelling en hoogte Zuid - Zuidwest
  • Kweekmethode eenzijdig aangespoord cordon
  • Italië

• Fattoria Casa di Terra - 162/A - Strada Comunale delle Ferruggini - 57022 Bolgheri (LI)

"Moreccio" Bolgheri Rosso DOC 2022
  • Een blend van Cabernet Sauvignon, Merlot en Syrah die een intense en bevredigende smaakervaring biedt. Dit is Moreccio, Bolgheri DOC van Fattoria Casa di Terra, die de jonge en levendige ziel van de kelder vertegenwoordigt. Een gelukkige kruising tussen drie internationale variëteiten die een perfecte habitat vonden in Bolgheri. Cabernet Sauvignon geeft de wijn namelijk structuur en complexiteit. Merlot zachtheid en rondheid. Terwijl Syrah intrigerende kruidige tonen en een aanhoudende afdronk toevoegt. De druiven worden handmatig geoogst op het optimale rijpingstijdstip om de aroma's en parfums optimaal te behouden. De vinificatie vindt plaats in roestvrijstalen tanks bij een gecontroleerde temperatuur. Een koude maceratie vóór de gisting zorgt ervoor dat de maximale kleur en het aroma uit de druiven kunnen worden gehaald, terwijl de spontane gisting, geactiveerd met inheemse gisten, de kenmerken van het terroir verbetert. Het proces wordt voltooid door een rijping van 6 maanden in Franse eikenhouten barriques van de tweede en derde passage, wat de wijn zachtheid en complexiteit geeft. In het glas heeft Moreccio een intense en diepe robijnrode kleur. In de neus ontwaar je aroma's van rijp rood fruit, zoals bramen en pruimen, met kruidige en vanilletonen. In de mond is de wijn echter zacht en omhullend, met fluweelzachte tannines en een aanhoudende afdronk. Uitstekend als aperitief, bij een schotel vleeswaren, vleessaus en gegrild rood vlees.

We bevinden ons in een prachtige hoek van Toscane. Fattoria Casa di Terra ligt tussen de goed verzorgde wijngaarden van Bolgheri. Moderne en rigoureuze architectuur, gemaakt van staal en beton, integreert perfect met het omringende landschap. Een open en geavanceerde realiteit, waar de impact op het milieu tot een minimum wordt beperkt. De wijngaarden, gekust door de zon en beschermd tegen de zeebries, staan ​​op bodems van zeldzame complexiteit en variabiliteit. Een mozaïek van kiezelstenen, eolische mariene afzettingen, vulkanische en kalkstenen rotsen die de druiven een ongeëvenaarde rijkdom aan polyfenolen en aroma's geeft. Hier worden Cabernet sauvignon, Cabernet franc, Merlot, Petit verdot, Syrah en wat Vermentino verbouwd in de Bolgheri-stijl. Hier vinden deze wijnstokken in feite een ideale habitat en kunnen ze hun unieke en onmiskenbare persoonlijkheid het beste tot uitdrukking brengen. Casa di Terra is een oase van gastvrijheid voor liefhebbers en beginners die ervan dromen een uniek terroir ter wereld te ontdekken, het Bolgheri-gebied.

Als u "Moreccio" Bolgheri Rosso DOC 2022 van Casa di Terra wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van stille wijn Rosso DOC met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Moreccio" Bolgheri Rosso DOC 2022 van Casa di Terra bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering