"Il Nebbio" Langhe Rosso DOC 2023

"Il Nebbio" Langhe Rosso DOC 2023.
Pio Cesare
JAAR-extensie: 2023
Herkomst: Piemonte, Alba (CN)
Versheid en directheid

Wat: De "jeugd" van Nebbiolo
Omdat: Vanwege zijn directheid en aangenaamheid
Ideaal bij: Vleeswaren, voorgerechten pasta met vleessaus en paddenstoelenrisotto's

Pio Cesare
JAAR-extensie: 2023
Herkomst: Piemonte, Alba (CN)
Versheid en directheid

Wat: De "jeugd" van Nebbiolo
Omdat: Vanwege zijn directheid en aangenaamheid

• TypologieStille rode wijn DOC
  • Druiven Nebbiolo en een klein deel Pinot Noir
  • Sensatie Aroma's van bessen, vlezig fruit, bijna zoet, discrete tannines, rondheid, geur, frisheid maar ook compactheid en ernst. Het kan in de loop van de tijd blijven bestaan, waardoor de bezuinigingen van Nebbiolo worden versterkt. Serveer vers uit de kelder.
  • Wijnbereiding Na een korte vinificatie gisten de druiven in staal. Rijping op staal tot de botteling begin maart. Het "raakt" hout niet.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Koel minstens 24 uur voor het opdienen. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBordeaux
  • Wanneer te drinken binnen 5-10 jaar
  • pairing Vlees menu
  • Italië

• Pio Cesare - Via Cesare Balbo 12051 Alba (Cuneo)

"Il Nebbio" Langhe Rosso DOC 2023
  • De "jeugd" van Nebbiolo. Zo kunnen we Il Nebbio, Langhe DOC van Pio Cesare omschrijven. Een frisse en directe interpretatie van Nebbiolo, prins van Piemonte. Een wijn die, terwijl hij de structuur en elegantie van de originele wijnstok behoudt, opvalt door zijn geur, waardoor hij zelfs ideaal is voor degenen die deze geweldige rode wijn voor het eerst benaderen. De druiven zijn in dit geval afkomstig van wijngaarden die eigendom zijn van de familie en gelegen zijn in bijzonder geschikte gebieden binnen de Langhe, waar de bodems van kalkhoudende klei zijn en het gematigde microklimaat persoonlijkheid aan de vruchten geeft. Vervolgens wordt aan de Nebbiolo een klein percentage Pinot Noir toegevoegd, wat de wijn zachtheid en fruitige tonen geeft, evenals een vleugje frisheid. Na de handmatige oogst worden de druiven ontsteeld en voorzichtig geperst. Dit wordt gevolgd door een korte maceratie op de schil en fermentatie in staal bij een gecontroleerde temperatuur. De verfijning vindt geheel in staal plaats. De wijn "raakt" namelijk geen hout aan, om de frisheid en directheid te behouden. In het glas heeft Il Nebbio een intense robijnrode kleur met granaatreflecties. In de neus opent zich een fris en fruitig boeket, met hints van bessen, kersen, wilde bramen en paarse bloemen. In de mond is hij echter zacht en omhullend, met fluweelzachte tannines en een aanhoudende afdronk. Perfect bij witvleesgerechten, vleeswaren, voorgerechten pasta met vleessaus en paddenstoelenrisotto. Het moet echter ook als aperitief of bij kazen van middelbare leeftijd worden geprobeerd. Een curiosum om af te sluiten. Nebbio Langhe DOC werd geboren als een "instapwijn" in het Pio Cesare-assortiment, maar vestigde zich al snel als een label met een grote persoonlijkheid.

Het bedrijf Pio Cesare werd opgericht in 1881 toen Pio Cesare, voornaam Cesare en achternaam Pio, een succesvolle ondernemer, aangetrokken werd door het idee om een ​​kleine hoeveelheid wijnen te produceren uit de heuvels van Barolo en Barbaresco. Jaar na jaar hebben vijf generaties van de familie elkaar opgevolgd om de continuïteit van de kwaliteit en stijl van de wijnen te garanderen. Tegenwoordig kan het landgoed rekenen op ongeveer 70 hectare wijngaarden, opzettelijk gelegen in verschillende gemeenten in de DOCG-gebieden. Percelen met bijzonder waardevolle belichtingen. Het wijnhuis bevindt zich echter in het historische centrum van Alba en is gebouwd op de Romeinse muren van de stad, die ruim tweeduizend jaar oud zijn.

Als u "Il Nebbio" Langhe Rosso DOC 2023 van Pio Cesare wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van DOC stille rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Il Nebbio" Langhe Rosso DOC 2023 van Pio Cesare bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering