"Franciscus" Cabernet Franc 2022

"Francis" Cabernet Franc 2022.
Penley Estate
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Zuid-Australië, Coonawarra
Levendige zuurgraad en mooie mineraliteit

Wat: Gerijpt in Franse eikenhouten vaten
Omdat: Voor de goede overeenkomst tussen neus en gehemelte
Ideaal bij: Voorgerechten met vlees, hoofdgerechten met rood vlees en gerijpte kazen

"Francis" Cabernet Franc 2022
Penley Estate
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Zuid-Australië, Coonawarra
Levendige zuurgraad en mooie mineraliteit

Wat: Gerijpt in Franse eikenhouten vaten
Omdat: Voor de goede overeenkomst tussen neus en gehemelte

• TypologieDroog nog rood
  • Herkomst Zuid-Australië
  • Druiven 100% Cabernet-frank
  • Sensatie Frambozenblad, rode drop, zwarte kers, kardemom en roze peper. Bloemig, geurig, knapperig en helder. Tannines zo fijn als stof en een hart van sappig rood fruit en kruiden. Past goed bij verrassingsfeestjes, dansen in de huiskamer op Jamiroquai-muziek, ansjovis-hash browns, baba ganoush op geroosterd roggebrood.
  • Wijnbereiding Gerijpt op Frans eikenhout gedurende 14 maanden (15% nieuw) en nog eens 6 maanden op roestvrij staal.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Koel minstens 24 uur voor het opdienen. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBordeaux
  • Wanneer te drinken Binnen 5 jaar
  • pairing Vlees menu
  • Australië

• 276 Californië rd - Tachilla SA 5171 - Australië

"Franciscus" Cabernet Franc 2022
  • De oorspronkelijk uit Frankrijk afkomstige Cabernet Franc heeft een tweede thuis gevonden in Australië, waar hij goed gedijt in verschillende wijnbouwgebieden. Hier geeft hij leven aan wijnen die worden gekenmerkt door elegantie en complexiteit. De meest geschikte gebieden zijn Margaret River, Yarra Valley en Coonawarra, waar het koele klimaat en de kalksteenbodems de wijn een levendige zuurgraad en kenmerkende mineraliteit geven. Een mooi voorbeeld hiervan is Francis, Cab Franc voorgesteld door Penley Estate. Gerijpt in Franse eikenhouten vaten gedurende 14 maanden, waarvan ongeveer 15% nieuw, en nog eens 6 maanden in roestvrij staal, presenteert deze Australische rode zich in het glas met een prachtige, intense en levendige rode kleur. In de neus frambozenblad, rode drop, zwarte kers, kardemom en roze peper. Een aangenaam bloemig en knapperig boeket. In de mond zijn de tannines prima en is er gemakkelijk een goede overeenkomst te vinden met de eerder waargenomen hints, met een hart van rood fruit en kruiden. Een veelzijdige wijn, perfect te combineren met voorgerechten met vlees, hoofdgerechten met rood vlees en gerijpte kazen. Voor de liefhebbers van elegante en complexe rode wijnen is deze Cabernet Franc een fles die je niet mag missen.

De geschiedenis van de wijnmakerij Penley Estate gaat terug tot 1844, hoewel het echte begin van het bedrijf pas in 1945 plaatsvond toen Reginald Lester Tolley, aan boord van zijn rode sportwagen, Judith Anne Penfold Hyland ontmoette. Het huwelijk van de twee leidde tot de geboorte van het merk Penley in 1947. Vervolgens besloten de kinderen van Reginald en Judith in 1988 om hun eigen wijnen te creëren, waarbij ze de Penley Estate-wijnmakerij in Coonawarra oprichtten, en in 1995 werd de wijnmakerij gebouwd. In 2015 ging broer Kym met pensioen, waardoor de zussen de beslissing kregen om het merk te verkopen of te vernieuwen. De vrouwen aarzelden niet en dankzij de ontmoeting met Hans, een wijnmaker en geoloog, begonnen ze met het diepgaand in kaart brengen van de wijngaarden, waardoor een productieproces voor unieke wijnen ontstond. Tegenwoordig produceert Penley Estate klassieke Coonawarra-wijnen. Een verhaal gekenmerkt door passie en visie, met een vleugje schandaal en waanzin.

Als u "Francis" Cabernet Franc 2022 van Penley Estate wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van droge, stille rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Francis" Cabernet Franc 2022 van Penley Estate bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering