Muratori Franciacorta DOCG Rosé Extra Brut

Muratori Franciacorta DOCG Rosé Extra Brut.
Muratori
JAAR-extensie: NV
Herkomst: Lombardije, Andro (BS)
Een Franciacorta... mooi en goed

Wat: Een fijne rosé klassieke methode
Omdat: Vanwege zijn rijke en elegante persoonlijkheid
Ideaal bij: Carpaccio van zwaardvis met roze peper

PRIJSWINNAAR PRIJSWINNAAR
Muratori
JAAR-extensie: NV
Herkomst: Lombardije, Andro (BS)
Een Franciacorta... mooi en goed

Wat: Een fijne rosé klassieke methode
Omdat: Vanwege zijn rijke en elegante persoonlijkheid
Ideaal bij: Carpaccio van zwaardvis met roze peper

• TypologieFranciacorta DOCG
  • Herkomst Lombardije
  • Druiven Pinot Noir voornamelijk
  • Sensatie Licht robijnrode kleur. Lichte fruitige geuren en boterachtige tonen van brioche en koekjes in de neus. Directe mond, fris en essentieel
  • Wijnbereiding Assemblage van Pinot Noir gevinifieerd met koude pre-fermentatie maceratie en Chardonnay op het moment van tirage. Gisten geselecteerd op de boerderij. Spontane malolactische gisting, gedeeltelijk. Rijping in staal op de droesem gedurende 7/8 maanden. Hergisting en rijping in de fles gedurende minstens 30 maanden met op de boerderij geselecteerde gisten. Disgorgement minimaal 36 maanden na de oogst
  • Alcoholgehalte 12.5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • Servicetemperatuur 18 graden
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • Wanneer te drinken binnen 3 jaar
  • pairing Aperitief, vismenu
De wijngaard
  • Grond Bodems met fijne leemachtige afzettingen
  • Blootstelling en hoogte zuid-zuidwesten
  • Kweekmethode Deels leiboom gesnoeid met aangespoord kordon en deels guyot
  • Plantdichtheid 5000
  • Italië

• Fratelli Muratori Agricultural Company SS-Agricultural Society, Via Valli, 16, 25030 ADRO BS

De prijzen
    Muratori Franciacorta DOCG Rosé Extra Brut
  • Volgens Muratori moet Franciacorta Rosé altijd Extra Brut zijn, om de structuur en body van de Pinot Noir van het gebied zo goed mogelijk te versterken. De karakters zijn die van een geweldige klassieke methode, met een stijl die heel dicht bij de champagnewijnen ligt. De hints van brioche en boterkoekjes gaan hand in hand met zacht fruitige hints, en in de mond is het direct, fris, essentieel, zoals de traditie voorschrijft. Een bubbel voor echte kenners die met zijn elegante bleke robijnrode kleur niet alleen het gehemelte maar ook het zicht bevredigt: want ook het oog wil zijn deel.

Franciacorta is een van de meest bekende klassieke methode mousserende wijnen geproduceerd in Italië. Samen met Asti en Marsala is het een van de enige drie gevallen waarin het voldoende is om de naam aan te geven zonder andere kwalificerende termen. Villa Crespia brengt al bij de naam een ​​eerbetoon aan deze geweldige mousserende wijn: in de Middeleeuwen waren de "Crespie" mousserende wijnen. De naam van de wijn daarentegen komt van "Brolo", wat omsloten tuin betekent: een beetje zoals het beeld dat Brolese oproept met de sensaties die het overbrengt, intiem en persoonlijk. “Toen ik een onderzoeker was op oenologisch gebied - legt Francesco Iacono, oenoloog van Arcipelago Muratori uit - nam ik deel aan de realisatie van een onderzoek dat in Franciacorta werd uitgevoerd om de aard van het land te identificeren. We hebben ontdekt dat er in het kleine gebied dat bekend staat onder deze benaming, iets meer dan 2000 hectare, zes verschillende omgevingen zijn. Hier heb ik de persoonlijkheid van de Franciacorta Villa Crespia gebaseerd op deze zes verschillende omgevingen, die elk verschillende kenmerken aan de druiven geven, die ik terug wil vinden in het glas”. Het landgoed Villa Crespia heeft een kelder die in 2005 werd ingehuldigd, genaamd "Cantina Più Dodici Meno Dodici": vanaf niveau nul stijgt het twaalf meter met ruimtes voor de receptie en kantoren, en gaat het naar min twaalf met ruimtes voor de vinificatie en opslag van wijnen , voor een totaal van meer dan 20 vierkante meter vloeroppervlak.

Als u Muratori Franciacorta DOCG Rosé Extra Brut van Muratori wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Franciacorta DOCG-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Muratori Franciacorta DOCG Rosé Extra Brut van Muratori bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering