"Vigna Tratta" Chardonnay Trentino Doc 2022

"Vigna Tratta" Chardonnay Trentino Doc 2022.

Kelder voor u gekozen
Biologische wijn
Maso Grener
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Trentino, Lavis (TN)
De kameleon van de Dolomieten

Wat: Een Chardonnay met een uitgesproken karakter en stijl uit Trentino
Omdat: Voor wie op zoek is naar Trentino in zijn glas
Ideaal bij: Groentesoepen en verse kazen

KEUZE VOOR U KEUZE VOOR U PRIJSWINNAAR PRIJSWINNAAR BIOLOGISCH BIOLOGISCH
Maso Grener
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Trentino, Lavis (TN)

Luca Maroni

De kameleon van de Dolomieten

Wat: Een Chardonnay met een uitgesproken karakter en stijl uit Trentino
Omdat: Voor wie op zoek is naar Trentino in zijn glas
Ideaal bij: Groentesoepen en verse kazen

• TypologieWit nog droog DOC
  • Herkomst Trentino
  • Druiven 100% Chardonnay verschillende klonen
  • Sensatie Chardonnay is een kameleon, hij neemt gemakkelijk het karakter van het territorium en de wijnbereidingstechniek over. Vigna Tratta geïnterpreteerd door chardonnay is een elegante wijn, met aroma's van rijp fruit met een achtergrond van zoete kruiden en zonverwarmde stenen.De slok is smakelijk, vol, met een uitgesproken verfrissende levendigheid.
  • Wijnbereiding De met de hand geplukte druiven worden geperst en de statisch gedecanteerde most fermenteert 90% in roestvrij staal en 10% in kleine eikenhouten vaten, met behulp van inheemse gisten. Rijping in de fles gedurende minimaal 6 maanden.
  • Alcoholgehalte 13.5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Minstens 24 uur voor openen in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasRijnland
  • pairing Aperitief, vismenu
  • Grond Siltsteenrijk Werfen-dolomiet
  • Blootstelling en hoogte Zuidwesten
  • Kweekmethode Trentino gebroken pergola
  • Geproduceerd en gebotteld door Azienda Agricola Maso Grener – Lavis (TN), Italië

• Luca Maroni 97

Bekroond met 97 punten

"Vigna Tratta" Chardonnay Trentino Doc 2022
  • We worden vaak verrast voor een glas Chardonnay. Omdat deze wijnstok van nature een echte kameleon is, in staat om het karakter van het gebied aan te nemen en zich aan te passen aan de verschillende wijnbereidingstechnieken. Deze prachtige biologische wijn voorgesteld door Maso Grener is geen uitzondering. Vigna Tratta, 90% Chardonnay, geproduceerd met verschillende klonen gekweekt volgens het traditionele systeem van de "Trentina gebroken pergoletta", heeft alle kenmerken, stijl en elegantie van de wijnen van zijn territorium. Na de handmatige oogst worden de druiven geperst en wordt de most statisch gedecanteerd. Vervolgens vindt de gisting voor 10% plaats in stalen containers en voor de overige 6% in kleine eikenhouten vaten. Vanzelfsprekend zijn alleen de inheemse gisten gebruikt, om het karakter van de wijn op geen enkele manier te veranderen. Dit wordt gevolgd door een verfijning in de fles gedurende minimaal XNUMX maanden. Vigna Tratta is een elegante wijn, gekenmerkt door aroma's van rijp fruit, met zoete kruiden en een vleugje mineraal dat doet denken aan door de zon verwarmde stenen. In de mond is hij rijk en bevredigend, met een uitgesproken sappigheid die hem aangenaam verfrissend maakt.

Het is moeilijk trotser gebonden te zijn aan je territorium en je boerenafkomst dan Cinzia Giacomoni en Fausto Peratoner. Geest, maar vooral hart, van de mooie Maso Grener. We zijn in Trentino, een van de gelukkigste gebieden voor de teelt van wijnstokken die Cinzia en Fausto van jongs af aan hebben leren bewerken. Omdat hun families het altijd hadden gedaan, cultiveerden Cinzia's de wijngaarden nabij de stad Trento terwijl Fausto's overgrootvader al aan het einde van de 800e eeuw betrokken was bij de wijnhandel in Faver in de Cembra-vallei, maar ook voor scholing. In feite ontmoetten de twee elkaar en bezochten ze elkaar op de banken van een van de meest exclusieve Italiaanse wijnscholen, die van San Michele. Na jaren van werk en toewijding is het eindelijk tijd om een ​​droom te realiseren die, in het geval van Cinzia en Fausto, bestaat uit de verwerving van een wijngaard en een oude boerderij om te restaureren. Zo werd Maso Grener in 1999 geboren. We zijn in Pressano, in de buurt van Lavis, een van de historische gebieden van Trentino wijnbouw en oenologie. De eerste oogst dateert echter pas van 2013 en vertegenwoordigt het hoogtepunt van een lange reis die bijna 40 jaar eerder op school begon. Vandaag kan het bedrijf rekenen op zo'n 5 hectare, bebouwd met wijngaarden en deels met boomgaarden en bossen. De wijngaarden worden verbouwd volgens de principes van het zogenaamde "Kwaliteitsproject" en volgens de praktijken van biologische en biodynamische teelt.

Als u "Vigna Treat" Chardonnay Trentino Doc 2022 van Maso Grener wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Bianco Fermo Secco DOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Vigna Treat" Chardonnay Trentino Doc 2022 van Maso Grener bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering