"Fontana del Fongo" Valpolicella Classico DOC 2022

"Fontana del Fongo" Valpolicella Classico DOC 2022.

LM

organisch
Geven
Bekroonde wijn
Luciano Arduini
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Veneto, San Pietro in Cariano (VR)
De echte wijn "gedurende de maaltijd"

Wat: Een frisse Veronese snit
Omdat: Voor zijn onmiddellijke plezier
Ideaal bij: Milanese risotto of spaghetti met vleessaus

PRIJSWINNAAR PRIJSWINNAAR
Luciano Arduini
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Veneto, San Pietro in Cariano (VR)

Luca Maroni

De echte wijn "gedurende de maaltijd"

Wat: Een frisse Veronese snit
Omdat: Voor zijn onmiddellijke plezier
Ideaal bij: Milanese risotto of spaghetti met vleessaus

• TypologieRode nog droge DOC
  • Herkomst Veneto
  • Druiven Corvina (50%), Corvinone (30%), Rondinella (20%)
  • Sensatie Robijnrood van kleur, de geur is jong en fruitig en in de mond is hij zacht en delicaat. Ideaal bij voorgerechten, wit vlees en elke andere eenvoudige maaltijd.
  • Wijnbereiding Ontstelen, zacht persen en daaropvolgende maceratie gedurende ongeveer 10 dagen, waarbij handmatig ponsen en overpompen plaatsvindt. Gistingstemperatuur 20-25°C. Na het rekken volgt de malolactische gisting
  • Alcoholgehalte 13% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Koel minstens 24 uur voor het opdienen. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBordeaux
  • pairing Vlees menu
  • Grond een kleilaag bedekt een zuiver tufsteenachtige bodem van mergelkalksteen
  • Blootstelling en hoogte Sud Est
  • Kweekmethode Pergola en Guyot
  • Gebotteld door Arduini Luciano C.Soc.Agr.SS. - Via Belvedere, 3, San Pietro in Cariano (VR), Italië

• Geproduceerd in Italië

De prijzen
  • Luca Maroni 95

Bekroond met 95 punten

"Fontana del Fongo" Valpolicella Classico DOC 2022
  • Fontana del Fongo is de typische wijn van Valpolicella: licht, droog en medium bodied. Maar bovenal prettig en lonend. Een wijn die heel gemakkelijk gedronken wordt omdat hij oneindig veel gerechten kan begeleiden. Uitstekend bij smakelijke voorgerechten, pasta met vleessaus of risotto alla Milanese, maar ook perfect in gezelschap van gebraden kalfsvlees en wit vlees in het algemeen. Kortom, de echte wijn tijdens de maaltijd. Zoon van de klassieke Veronese blend, Corvina (50%), Corvinone (30%) en Rondinella (20%), deze wijn heeft een prachtige robijnrode kleur in het glas. In de neus zijn de aroma's fris en fruitig, terwijl hij in de mond aangenaam zacht en delicaat is.

Als je de website van Luciano Arduini bezoekt, wordt je getroffen door een zin die perfect de trots van een goede producer samenvat, verliefd op zijn territorium en zijn uniciteit. De wijnen die we produceren - zo lezen we - komen van de druiven van onze wijngaarden. De oorsprong van het bedrijf gaat terug tot de jaren 1969, toen grootvader Gabriele begon met het produceren van wijnen in het "Kanaal" gebied van Marano Valpolicella. Later, in 2000, erfde zijn zoon Battista het bedrijf, dat hij kon laten groeien door nieuwe landerijen en wijngaarden samen te voegen. Vandaag is het stokje overgedragen aan Luciano die zijn activiteit voortzet, met respect voor de traditie en het pad van zijn vader en grootvader, zonder een langetermijnvisie op toekomstige uitdagingen uit het oog te verliezen. En daarom maakte het bedrijf in XNUMX een innovatieve sprong door wijn te gaan produceren in een nieuwe en moderne kelder. De uitdagingen houden niet op en Luciano Arduini is samen met zijn gezin klaar om ze aan te gaan.

Als u "Fontana del Fongo" Valpolicella Classico DOC 2022 van Luciano Arduini wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Rosso Fermo Secco DOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Fontana del Fongo" Valpolicella Classico DOC 2022 van Luciano Arduini bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering