"Baccio del Rosso" Colli del Trasimeno DOC 2022

"Baccio del Rosso" Colli del Trasimeno DOC 2022.
Duca della Corgna
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Umbrië, Castiglione del Lago, Paciano, Panicale (PG)
De mooie rode wordt licht gekoeld geserveerd

Wat: Van Sangiovese en Trasimeno Gamay-druiven
Omdat: Voor wie op zoek is naar een fris en geurig rood
Ideaal bij: Vleeswaren en kazen

Duca della Corgna
JAAR-extensie: 2022
Herkomst: Umbrië, Castiglione del Lago, Paciano, Panicale (PG)
De mooie rode wordt licht gekoeld geserveerd

Wat: Van Sangiovese en Trasimeno Gamay-druiven
Omdat: Voor wie op zoek is naar een fris en geurig rood
Ideaal bij: Vleeswaren en kazen

• TypologieRode nog steeds droge IGT
  • Herkomst Umbrië
  • Druiven 70% Sangiovese, 30% Gamay Umbrië Selectie
  • Sensatie Kleur: robijnrood en warme violette tinten, helder. Boeket: intens en harmonieus, rijk aan tonen van rood en vers fruit, delicate plantaardige hints en zoete specerijen in de afdronk. Smaak: droog, vol en elegant in de tonen van complex rood fruit, harmonieus en terecht tannine.
  • Wijnbereiding Oogst van 5-10 oktober, de druiven worden geoogst wanneer ze perfect rijp zijn. Eenmaal ontsteeld en geperst worden ze gefermenteerd. Het contact tussen schil en most duurt ongeveer 7-10 dagen. De afgetapte wijn wordt bewaard in tanks in gematigde ruimtes om de malolactische gisting te bevorderen. De alcoholische gisting vindt plaats bij een temperatuur van maximaal 25°C om de typische kenmerken van de wijnstok onveranderd te behouden. Het bottelen vindt plaats vanaf juli na de oogst. 4-5 maanden gerijpt op de fles.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Koel minstens 24 uur voor het opdienen. 5 minuten voor serveren openen
  • GlasBordeaux
  • Wanneer te drinken Het kan onmiddellijk worden gedronken, maar is goed bestand tegen veroudering gedurende meerdere jaren
  • pairing Gegrild rood vlees
  • Grond sedimentaire vorming. Middelzware bodems met een opmerkelijke aanwezigheid van skelet. Aanzienlijk kalksteengehalte.
  • Blootstelling en hoogte 0
  • Kweekmethode Spoorkordon voornamelijk bedekt met gras
  • Plantdichtheid 3500 planten per hectare

• Gebotteld door Cantina del Trasimeno soc.coop.agr. VIA ROMA 236 CASTIGLIONE DEL LAGO (PG) - Italië

"Baccio del Rosso" Colli del Trasimeno DOC 2022
  • Colli del Trasimeno DOC Baccio del Rosso is een frisse en geurige wijn die Duca della Corgna produceert van 70% Sangiovese druiven en 30% Gamay, hier bekend als Trasimeno Gamay. De druiven, geoogst in de beste DOC-productiegebieden, worden direct na de oogst verwerkt en verbeterd met een eenvoudige maar nauwkeurige vinificatie, zonder enige passage in hout te voorzien. Het resultaat is een wijn die wordt gekenmerkt door een prachtige robijnrode kleur, met duidelijke violette reflecties. De neus onthult een intens en harmonieus boeket, rijk aan tonen van vers rood fruit, met delicate hints van groenten en zoete specerijen in de afdronk. In de mond is hij droog, vol en elegant. Harmonisch en terecht tannine. Hij kan ook wat koeler geserveerd worden, waardoor de temperatuur in het glas in de loop van de minuten langzaam stijgt, waardoor steeds nieuwe facetten op het gebied van aroma's worden onthuld.

Cantina del Trasimeno, gelegen in het hart van Etruskisch Umbrië, is een prachtige coöperatie die is ontstaan ​​dankzij de inzet van de wijnbouwers van de gemeenten die grenzen aan de oevers van het meer van Trasimeno, en is vandaag de dag een van de belangrijkste bedrijven in Umbrië. Naast de klassieke traditionele druivenrassen zoals Grechetto, Trebbiano en Sangiovese verwerkt het wijnhuis ook met succes diverse internationale rassen. In het bijzonder is hij al jaren de hoofdrolspeler van een studie gericht op het verbeteren van Gamay, hier ook wel Gamay Perugino of Trasimeno Gamay genoemd. In de loop der jaren is de structuur van de Cantina del Trasimeno enorm uitgebreid, waarbij bijna 12 ton druiven werden gevinifieerd in de vroege jaren 80. Daarom, na een onvermijdelijke fase van inkrimping, gekoppeld aan de voortschrijdende veroudering van de wijngaarden, de kelder is letterlijk van versnelling veranderd en richt zich niet langer op kwantiteit maar vooral op de productie van kwaliteitswijnen. Zo begonnen de renovatiewerken van de wijngaarden en de wijnbereidingsfaciliteiten. Met dit in gedachten werd de Duca della Corgna-lijn geboren, die zijn naam ontleent aan het hertogdom Castiglione del Lago en aan zijn stamvader, de markies Ascanio della Corgna. Vandaag de dag kan het wijnhuis rekenen op zo'n 200 leden die met passie werken aan een totaal wijngaardareaal van zo'n 300 hectare.

Als u "Baccio del Rosso" Colli del Trasimeno DOC 2022 van Duca della Corgna wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Rosso Fermo Secco IGT-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Baccio del Rosso" Colli del Trasimeno DOC 2022 van Duca della Corgna bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering