Château Phélan Ségur Saint-Estèphe 2021

Château Phélan Ségur Saint-Estèphe 2021.

RP

• TypologieNog steeds rode wijn
  • Herkomst Bordeaux
  • Druiven 75% Cabernet Sauvignon, 21% Merlot, 4% Petit Verdot
  • Sensatie De kleur is prachtig robijnrood met paarse reflecties. De neus is intens en complex en onthult fruitige, kruidige en bloemige (rozen) geuren. Delicaat en briljant, de mond verleidt met zijn dichtheid, zijn concentratie en zijn zeer fijne tannines.
  • Wijnbereiding De plantdichtheid is zeer hoog en het agronomisch beheer van het kasteel is rationeel, met de totale uitsluiting van herbiciden en de vermindering van fytosanitaire behandelingen, gericht op het minimaliseren van de impact op het milieu. In de kelder gaat de alcoholische gisting gepaard met ongeveer 3 weken maceratie op de schillen, waarbij periodiek overpompen en neerslaan wordt uitgevoerd. Zodra het fermentatieproces is voltooid, wordt de massa in Franse eikenhouten vaten gegoten voor malolactische gisting en langdurige rijping.
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • pairing Vlees menu
  • Frankrijk

• Chateau Phelan Segur SAS- Rue des Écoles, 33180 Saint-Estèphe, Frankrijk

• Vineuse 94
  • Robert Parker 93
  • Jancis Robinson 16
    Château Phélan Ségur Saint-Estèphe 2021
  • Deze Château Phélan Ségur werd geboren in de regio Bordeaux, de streek van de Médoc en om precies te zijn in Saint-Estèphe. Het geheim van zijn charme ligt volgens de makers in de perfecte combinatie van een uniek territorium en de wijze zorg van de mens. De wijngaarden van het bedrijf strekken zich uit over grind- en zandgronden, perfect gedraineerd en gekust door de zon. Het gematigde klimaat creëert dan een ideale omgeving voor een optimale rijping van de druiven. Cabernet Sauvignon en Merlot, waaraan een klein percentage Petit Verdot is toegevoegd, om een ​​vleugje complexiteit en verfijning toe te voegen. Op het platteland stimuleert een bijzonder hoge plantdichtheid de concurrentie tussen de wijnstokken, waardoor druiven van hoge kwaliteit worden gegarandeerd. Een ‘beredeneerd’ agronomisch beheer impliceert de totale uitsluiting van herbiciden en de vermindering van fytosanitaire behandelingen, om het ecosysteem te beschermen. De met de hand geoogste druiven worden onderworpen aan een alcoholische gisting die ongeveer 3 weken duurt, waarbij periodiek overpompen en neerslaan wordt uitgevoerd om het maximale uit de schillen te halen. De massa wordt vervolgens in Franse eikenhouten vaten gegoten voor verfijning, die tot 18 maanden kan duren. Intens robijnrode kleur met paarse reflecties, de neus is complex en fascinerend, met fruitige tonen van zwarte bessen en bramen, gecombineerd met kruidige hints van zwarte peper en zoethout, en delicate bloemige nuances van roos. In de mond overwint het met zijn dichtheid en concentratie, met elegante en verfijnde tannines.

In het hart van de Médoc, in Saint-Estèphe, ligt Château Phélan Ségur, een wijndomein met een lange geschiedenis dat zijn wortels heeft in de 70e eeuw. Geboren uit de passie van Bernard Phélan, een Ierse wijnhandelaar die naar Bordeaux is getransplanteerd, heeft het landgoed een lange evolutie doorgemaakt, door de handen van bekwame bewaarders die zijn erfenis hebben behouden en zijn potentieel hebben vergroot. Château Phélan Ségur ligt in een bevoorrechte omgeving, waar het gematigde klimaat en de grind- en zandgronden een ideale omgeving creëren voor de teelt van kwaliteitsdruiven. De XNUMX hectare wijngaard is verdeeld in vier percelen, elk met zijn eigen bijzonderheden, die de druiven onderscheidende kenmerken geven. De absolute hoofdrolspelers van de wijngaard zijn Cabernet Sauvignon en Merlot, typische Bordeaux-wijnstokken die hier in Phélan Ségur hun maximale elegantie uitdrukken. Zorgvuldige zorg, gecombineerd met passie en ervaring die van generatie op generatie wordt doorgegeven, geeft leven aan wijnen met een groot karakter en verfijning.

Als u Château Phélan Ségur Saint-Estèphe 2021 van Château Phélan Ségur wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online wijnaankopen. Stille rode wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast Château Phélan Ségur Saint-Estèphe 2021 van Château Phélan Ségur bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere wijnen klaar voor levering