"Is Arenas" Carignano del Sulcis Riserva DOC 2020

"Is Arenas" Carignano del Sulcis Riserva DOC 2020.

Is Arenas Carignano del Sulcis Riserva DOC, Sardus Pater
Is Arenas Carignano del Sulcis Riserva DOC, Sardus Pater AUX 1
Sardus Pater
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Sardinië, Sant'Antioco
Een gebarricadeerde Carignano Riserva die de geuren van een eiland omsluit

Wat: Een volle, intense, zachte en omhullende rode wijn met stevige tannines
Omdat: Om te genieten van de sappigheid van een wijn die baadt in de zee
Ideaal bij: Rood vlees en wildgerechten. Uitstekend bij vet vlees gebakken, gegrild of aan het spit

Sardus Pater
JAAR-extensie: 2020
Herkomst: Sardinië, Sant'Antioco

James Suckling

Een gebarricadeerde Carignano Riserva die de geuren van een eiland omsluit

Wat: Een volle, intense, zachte en omhullende rode wijn met stevige tannines
Omdat: Om te genieten van de sappigheid van een wijn die baadt in de zee

• TypologieRode nog droge DOC
  • Herkomst Sardinië
  • Druiven 100% Carignano del Sulcis Doc
  • Sensatie Robijnrode kleur. Het aromatische profiel is intrigerend, met aroma's van mirte, klein rood fruit, balsamico en kruidige tonen. In de mond drukt het een grote elegantie uit, met fruitige aroma's, hints van mediterrane struikgewas en kruidige nuances. Het is een zeer harmonieuze wijn, met ontwikkelde tannines en evenwichtige frisheid. De afdronk is lang en aanhoudend.
  • Wijnbereiding De handmatige oogst wordt gevolgd door delicate processen om de zeer hoge kwaliteit van de druiven tijdens de wijnbereiding te behouden. Een jaar rijping in eikenhouten barriques en nog eens zes maanden op fles
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • Servicetemperatuur 18 °
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • Wanneer te drinken Binnen 6 jaar vanaf nu
  • pairing Het is perfect bij rood vlees- en wildgerechten. Heerlijk bij gebakken lamsvlees, aan het spit of bij de klassieke ‘porceddu’. Ook te combineren met een rijke vissoep.
  • Grond zanderig
  • Blootstelling en hoogte Zeeniveau
  • Kweekmethode Latijns jong boompje met ongeënte voet
  • Geproduceerd en gebotteld door Cantine Sardus Pater Soc.Coop. Agr. – Sant'Antioco (SU), Italië

• James Zuigeling 90

Hoewel deze diep en aards is en enkele mooie tannines heeft, komt er wat zoetheid naar voren in de afdronk. Dat is goed, als dit is wat je zoekt, maar dit is te veel voor ons en voorkomt dat dit een hogere beoordeling krijgt. Drink nu.

• Decanter World Wine Awards BRONS
    "Is Arenas" Carignano del Sulcis Riserva DOC 2020
  • Is Arenas reageert op het project om de Carignano-wijnstok te verbeteren, jarenlang uitgevoerd door de Sardus Pater-wijnmakerij, een van de meest productieve coöperaties in Italië, die vandaag 200 leden heeft en een wijnbouwerfgoed verdeeld over gloednieuwe planten en historische niet-geënte percelen, bijna honderd jaar geleden geplant, in het pre-phylloxera-tijdperk. Het scenario is dat van het eiland Sant'Antioco, een suggestieve strook land in het zuidwesten van Sardinië, die op zijn zandgronden, tussen de typische vegetatie van de mediterrane maquis, een van de mooiste wijnbouwerfgoed van Italië herbergt , met een duidelijke prevalentie van de Carignano-rijen waar Is Arenas vandaan komt.

De wijnmakerij Sardus Pater werd in 1949 opgericht als een coöperatie, in de loop der jaren is de productie van wijnen verfijnd en vooral gericht op het verbeteren van de Carignano-wijnstok.
    De druiven zijn meestal afkomstig van de oudste wijngaarden op het eiland Sant'Antioco. Het zijn wijngaarden aangeplant op zandgronden met lage opbrengsten per hectare die druiven van topkwaliteit voortbrengen. Elke geproduceerde fles is het resultaat van een vakkundige selectie van de druiven en zorgvuldige vinificatie, om de consument een wijn van de beste kwaliteit te garanderen.

Als u "Is Arenas" Carignano del Sulcis Riserva DOC 2020 van Sardus Pater wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van Rosso Fermo Secco DOC-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Is Arenas" Carignano del Sulcis Riserva DOC 2020 van Sardus Pater bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering