"Vigna Giaia" Barberesco Nervo DOCG Riserva 2016

"Vigna Giaia" Barberesco Nervo DOCG Riserva 2016.

GR

LM

WE

organisch
Geven
Bekroonde wijn
Piazzo Comm. Armando
JAAR-extensie: 2016
Herkomst: Piemonte, San Rocco Seno d'Elvio (CN)
Beschikbaar: 3
Een Nebbiolo-meesterwerk

Wat: Van een geschikte cru van Barbaresco
Omdat: Vanwege de geweldige structuur en complexiteit
Ideaal bij: Gestructureerde tweede gangen op basis van rood vlees en wild, middellange en lang gerijpte kazen

PRIJSWINNAAR PRIJSWINNAAR
Piazzo Comm. Armando
JAAR-extensie: 2016
Herkomst: Piemonte, San Rocco Seno d'Elvio (CN)

Gambero rosso

Luca Maroni

Wine enthusiast

Beschikbaar: 3
Een Nebbiolo-meesterwerk

Wat: Van een geschikte cru van Barbaresco
Omdat: Vanwege de geweldige structuur en complexiteit

• TypologieNog steeds DOCG rode wijn
  • Herkomst Piëmont
  • Druiven 100% Nebbiolo
  • Sensatie Kleur: intens granaatrood met oranje reflecties Boeket: breed, van gedroogd en gedroogd fruit: kaneel, vanille en tabak. Smaak: warm en intens, tanninerijk, met veel structuur en doorzettingsvermogen.
  • Wijnbereiding Vinificatie en rijping: persen van de trossen, fermentatie en maceratie in stalen tanks, de wijn evolueert gedurende minstens 18 maanden in kleine eikenhouten vaten, gevolgd door een periode van enkele maanden in de fles in ondergrondse kelders.
  • Alcoholgehalte 14.5% vol
  • Tips Bewaar op een koele plaats, uit de buurt van licht, fles liggend. Niet in de koelkast bewaren. Minimaal 15 minuten voor serveren openen
  • GlasGrand Balon / Bourgondië
  • Wanneer te drinken van veroudering
  • pairing Vlees menu
  • Grond Marly, kalkhoudende kleigrond
  • Blootstelling en hoogte Zuiden
  • Kweekmethode Guyot
  • Italië

• Piazzo-wijnmakerij Fraz. San Rocco Seno D'Elvio, 31 12051 Alba (CN)

De prijzen
  • Gambero Rosso Aanwezig in de gids!
  • Luca Maroni 93
  • Wine Enthusiast 91
    "Vigna Giaia" Barberesco Nervo DOCG Riserva 2016
  • Barbaresco DOCG Riserva Nervo Vigna Giaia, hier voorgesteld door Piazzo Comm. Armando, is afkomstig van een geschikte cru van Barbaresco, Vigna Giaia, en van een zorgvuldige selectie van Nebbiolo-druiven. Een label met een grote complexiteit en een lange levensduur. Vigna Giaia ligt in de gemeente Treiso, een gebied dat wordt gekenmerkt door een goede ligging op het zuiden, wat een perfecte rijping van de druiven garandeert en intense en complexe aroma's ontwikkelt. De druiven worden ontsteeld en fijn geperst. De gisting vindt plaats in staal bij een gecontroleerde temperatuur, met maceratie op de schillen gedurende ongeveer 30 dagen. Dit wordt gevolgd door een rijping van minimaal 9 maanden in kleine eikenhouten vaten en nog een rustperiode op fles in de kelder. Wat je krijgt is een rood met een grote persoonlijkheid, gekenmerkt door een prachtige intense granaatkleur met oranje reflecties. In de neus opent zich een groot en omhullend boeket, met hints van gedroogd en gedroogd fruit, frambozen, jam, pruimen, bloemige tonen van gedroogde viooltjes en geranium, en zoete specerijen zoals kaneel, vanille en tabak. In de mond is de wijn warm en intens. Tanninerijk, met veel structuur en doorzettingsvermogen. Een lange en aanhoudende afdronk die een onuitwisbare herinnering achterlaat. Structuur en complexiteit maken het ideaal om gestructureerde tweede gangen op basis van rood vlees en wild te begeleiden. Ook het proberen waard bij kazen van gemiddelde en lange leeftijd of bij witte Alba-truffels. Deze Barbaresco DOCG Riserva, een wijn die talloze internationale prijzen heeft gewonnen, is een rode wijn met een lange levensduur die meer dan 20 jaar kan worden bewaard.

De valorisatie van Nebbiolo en zijn verfijningspotentieel is een van de fundamentele doelstellingen van het bedrijf van de familie Piazzo in Alba. Iets dat vandaag misschien voor de hand lijkt te liggen, maar dat in die tijd, we zijn in de jaren 60, een zeer belangrijke intuïtie blijkt te zijn. Dat waren in feite de tijden waarin Nebbiolo de voorkeur kreeg boven andere, meer gewilde en dus meer winstgevende variëteiten. De gecultiveerde boerderijen bevinden zich in verschillende gebieden van Langhe en Roero, met eigen wijngaarden variërend van Barbaresco tot Barolo, waaronder de meest typische variëteiten van het gebied. In de loop der jaren heeft de wijnmakerij Piazzo Comm. verspreiding van cultuur Piemontese en de voortdurende zoektocht naar de verbetering van de echte hoekstenen. Het resultaat zijn sterk territoriale wijnen die niet hebben geworsteld om uitstekende resultaten te behalen op alle markten van de wereld.

Als u "Vigna Giaia" Barberesco Nervo DOCG Riserva 2016 van Piazzo Comm. Armando wilt kopen, vindt u op Svinando de beste prijs-kwaliteitverhouding voor uw online aankopen van stille rode DOCG-wijn met veilige betalingen. Svinando heeft meer dan 50.000 tevreden klanten. Naast "Vigna Giaia" Barberesco Nervo DOCG Riserva 2016 van Piazzo Comm. Armando bent u wellicht ook geïnteresseerd in onze andere producten wijnen klaar voor levering